ویدئو: انهدام مواضع حیاتی داعش در شرق سوریه با بمب‌افکن‌های پیشرفتۀ روسیه

بمب‌افکن‌های توپولف 22 M3 مواضع تروریست‌های داعش از جمله یک کارخانۀ مهمات سازی را در شرق سوریه منهدم کردند. (ویدئو از آرتی)

ارتش روسیه اعلام کرد کارخانۀ مهمات‌سازی و انبار داعش را در شرق سوریه با بمب‌افکن‌های پیشرفته، منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شش بمب‌افکن توپولف 22 M3 مواضع تروریست‌های داعش، ازجمله یک کارخانۀ مهمات‌سازی و انبار تسلیحاتی داعش، را در استان دیر الزور منهدم کرده‌اند.

این وزارتخانه ویدئویی از این حمله منتشر کرده که در آن بمب‌افکن‌های روسی آسمان سوریه را درمی‌نوردند و بمب‌های خود را بر روی مواضع داعش می‌ریزند.

این ویدئو همچنین شامل تصاویری است که با دوربین‌های مادون‌قرمز ضبط شده و نشان می‌دهد اهداف موردنظر منهدم می‌شوند.

این هواپیماها از پایگاه‌هایی واقع در خاک روسیه برخاسته‌اند و از سوی جنگنده‌های سوخو که از پایگاه هوایی حمیمیم در غرب سوریه به پرواز درآمده بودند، پشتیبانی می‌شدند.

جنگنده سوخو-30 روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم سوریه (عکس از اسپوتنیک)

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، در این حمله همۀ اهداف موردنظر با موفقیت منهدم شده‌اند و بمب‌افکن‌ها به پایگاه‌های خود بازگشتند.

شبکۀ تلویزیونی آرتی به‌تازگی از توافق روسیه و سوریه در خصوص استفادۀ مسکو از پایگاه هوایی حمیمیم به مدت 49 سال و امکان تمدید آن به مدت 25 سال دیگر در صورت توافق دو طرف خبر داد.

بر اساس این توافق روسیه می‌تواند هر نوع «سلاح، مهمات و ابزار» را که برای تأمین امنیت کارکنان مرکز، خدمه و خانواده‌های آن‌ها در سراسر قلمرو جمهوری عربی سوریه نیاز دارد «بدون هیچ‌گونه عوارضی» وارد یا خارج کند.

روسیه چندی پیش در پایگاه نظامی طرطوس در غرب سوریه سامانۀ موشکی S-300 مستقر و اعلام کرد هدف از این اقدام، اطمینان از امنیت این پایگاه بوده است.

روسیه همچنین سامانۀ موشکی S-400 خود را در پایگاه نظامی حمیمیم در استان لاذقیه در سوریه مستقر کرده است.

روسیه از 8 مهر سال گذشته با مجوز دولت دمشق حملات هوایی خود را به مواضع گروه‌های تروریستی ازجمله داعش و جبهةالنصره در سوریه آغاز کرد.

جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم در استان ساحلی لاذقیه سوریه استقرار دارند.

پشتیبانی هوایی روسیه از نیروهای دولت سوریه مسیر را برای ادامۀ پیشروی‌های ارتش این کشور علیه گروه‌های تروریستی هموار کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku