یک سرباز سعودی هدف گلولۀ تک‌تیراندازان یمنی قرار گرفت

تصویر هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی سعودی در منطقۀ جیزانِ عربستان (12 آذر 1395، عکس از وبگاه المسیره)

به گزارش وبگاه المسیرۀ یمن، ارتش و نیروهای مردمی یمن روز جمعه یک سرباز سعودی را در پایگاه الکرس در منطقۀ جیزان در جنوب عربستان سعودی هدف گلوله قرار داده و کشتند.

بر اساس این گزارش یگان موشکی و توپخانۀ ارتش و نیروهای مردمی یمن چندین پایگاه نظامی سعودی را نیز در وادی آل حماد در منطقۀ نجران در جنوب غربی عربستان هدف قرار دادند.

نیروهای یمنی یک خودروی نظامی سعودی را هم در پایگاه القناص در منطقۀ شبکه در نجران منهدم ساختند.

گزارش ها حاکی از آن است که ارتش یمن، با پشتیبانی نیروهای مردمی، دو مزدور رژیم سعودی را نیز در ناحیۀ المصلوب در استان جوف یمن به هلاکت رساندند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز پنج شنبه از پیشروی مزدوران رژیم سعودی در ناحیۀ المتونِ استان جوف جلوگیری نموده و تعدادی از آنان را کشتند و زخمی کردند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن این حملات را به‌تلافی تهاجم نظامی عربستان سعودی به خاک این کشور انجام می‌دهند. این حملات از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله آغاز شد.

کشته شدن یک شهروند یمنی در صعده

پایگاه اینترنتی المسیره روز جمعه از کشته شدن یک شهروند یمنی و زخمی شدن دیگری طی حملۀ هوایی سعودی به یک خودروی شخصی در ناحیۀ قطابر در استان صعده در شمال یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، دو یمنی دیگر طی حملات موشکی عربستان سعودی به مناطق مسکونی ناحیۀ حیدان در استان صعده زخمی شدند.

این در حالی است که جنگنده‌های سعودی مناطق دیگری از این استان را از جمله منطقۀ طلح در ناحیۀ سحار هدف حملات هوایی قرار دادند.

از آغاز حملات وحشیانۀ ائتلاف تحت فرمان عربستان سعودی به یمن تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی، که اکثر آنان غیرنظامی بودند، کشته شده‌اند. 

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز خاطرنشان کرد حدود هفت میلیون و 400 هزار کودک یمنی به مراقبت‌های پزشکی احتیاج دارند و بیش از 370 هزار کودک دیگر نیز در معرض سوءتغذیۀ شدید هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku