News   /   ايران

قاسمی: سعودی‌ها در پی بهره‌برداری سیاسی از مسائل مذهبی هستند

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران، (راست) هنگام بازدید از غرفۀ خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها (عکس از ایرنا)

سخنگوی وزارت امور خارجه، خبر حملۀ موشکی یمنی‌ها به مکۀ مکرمه را دروغ سعودی‌ها توصیف کرد و گفت عربستان به دنبال بهره‌برداری سیاسی از مسائل مذهبی است.

بهرام قاسمی روز سه‌شنبه هنگام بازدید از غرفۀ ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: «متأسفانه عربستان سعی می‌کند با خبرسازی‌های دروغ و سوژه‌های بی‌ربط از مسائل و مقدسات مذهبی بهره‌برداری و سوءاستفاده‌های سیاسی کند.»

سعودی‌ها دروغی تاریخی مطرح کردند

وی افزود: «همان‌طور که حتی منابع غربی و سایر کشورها اعلام کردند، اصل خبر درست نیست و آنان بی‌جهت بحث مکه را مطرح کردند و سعی می‌کنند از آن همچون اهرم و احساسات در جوامع اسلامی سوءاستفاده کنند.»

قاسمی این‌گونه اقدامات را «بسیار خطرناک» عنوان کرد و گفت ادامه و استمرار چنین اقداماتی «می‌تواند دامن‌گیر» خود سعودی‌ها در مسائل دیگر شود.

وی تأکید کرد: «این یک اشتباه بزرگ است و چیزی نیست که کسی در جهان امروز آن را باور کند، همه می‌توانند با توجه به اعتقادات مسلمانان در جهان اسلام از فرق گوناگون بفهمند و درک کنند که هیچ مسلمانی با هرگونه گرایش به سمت خودش، مدینۀ فاضله و مکۀ مکرمه شلیک نمی‌کند، این دروغ بزرگ تاریخی است که متأسفانه عربستان از آن بهره‌برداری‌های سیاسی نابجا می‌کند.»

قاسمی همچنین درباره موضع‌گیری ایران نسبت به نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در عربستان ضد یمن اظهار کرد: «ما هنوز تصمیم مشخصی اتخاذ نکردیم.»

نیروهای یمنی روز 7 آبان با موشک بومی برکان-1 فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز را در 19 کیلومتری شمال شهر جده هدف قراردادند.

در پی این حمله، رسانه‌های سعودی مدعی شدند سامانه‌های موشکی عربستان این موشک یمنی را پیش از اصابت به هدف منهدم کردند. این رسانه‌ها همچنین ادعا کردند این موشک به سمت شهر مکه شلیک‌شده‌ بود.

در همین راستا محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله، نیز ادعای مقامات سعودی را در خصوص حملۀ موشکی انصارالله به مکه را نوعی «هذیان‌گویی» رسانه‌ای توصیف کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku