مبارزان یمنی کنترل دو پایگاه سعودی را به دست گرفتند

تصویر آرشیوی نیروهای مردمی یمن

ارتش و نیروهای مردمی یمن در تازه‌ترین پیروزی‌های میدانی خود در خاک عربستان، کنترل دو پایگاه نظامی این کشور را به دست گرفته‌اند.

 به گزارش المسیره، این دو پایگاه، که در منطقۀ رقابه أسعر در استان عسیر در جنوب عربستان قرار دارد، روز یکشنبه به کنترل نیروهای یمنی درآمد.

 بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی یک تانک سعودی را نیز در منطقۀ رقابه أسعر منهدم کردند.

پایگاه نظامی المسیال در استان عسیر نیز هدف حملات توپخانه‌ای ارتش و نیروهای مردمی یمن قرار گرفت.

 ارتش و نیروهای مردمی یمن محل تجمع نیروهای سعودی را در پایگاه نظامی شعب الذیب در منطقۀ الطوال در استان جازان در جنوب عربستان هدف قراردادند که به انفجار انبار سلاح آن منجر شد.

ارتش و نیروهای مردمی یمن روز شنبه نیز یک پایگاه نیروهای سعودی‌ها را در منطقۀ مجازه در استان عسیر با توپخانه هدف قراردادند.

 منابع یمنی اعلام کردند در پی این حمله نیروهای سعودی با خودروهایشان از این منطقه فرار کردند.

نیروهای یمنی همچنین موفق پایگاه العش در نجران را منهدم کنند. (ویدئو آن را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید)

حملات تلافی‎‏جویانۀ مبارزان یمنی به پایگاه‌های نظامی سعودی‌ در حالی صورت می‌گیرد که عربستان از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده‌است.

ائتلاف تحتِ امر عربستان سعودی در طول ماه‌ها حملات هوایی، به‌دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‌است .

سازمان ملل در تاریخ 9 شهریور اعلام کرد از زمان آغاز عملیات عربستان سعودی در یمن، تاکنون بیش از 10 هزار نفر که اکثرشان غیرنظامی بودند، کشته‌ شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku