فرار سرکردگان داعش به همراه زنانشان از موصل

گری ولسکی، فرمانده عملیات زمینی نیروهای ائتلافی تحت هدایت امریکا

یک ژنرال ارشد امریکایی می‌گوید در بحبوحۀ عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل، دومین شهر بزرگ عراق، سرکردگان داعش به همراه همسرانشان در حال فرار از این شهر هستند.

سرلشگر گری ولسکی، فرماندۀ عملیات زمینی نیروهای ائتلافی تحت هدایت امریکا در عراق، این اظهارات را چهارشنبه (28  مهر 95) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس بیان کرد.

وی افزود: «خطاب به داعشی‌ها می‌گوییم که رهبرانشان در حال رها کردن آن‌ها هستند. ما تحرکات [آن‌ها] را در حال خروج از موصل شاهد بوده‌ایم.»

وی همچنین پیش‌بینی کرد بعضی از اعضای خارجی داعش در شهر مانده و تا زمان بازپس‌گیری شهر از سوی نیروهای دولتی مقاومت کنند.

وی افزود: تلاش اعضای داعش با هدف فرار از موصل در پوشش پناهجویان ناکام خواهد ماند.

در همین حال شبکه السومریۀ عراق در گزارشی اعلام کرد: «گروه تروریستی تکفیری داعش «زنان خلیفه» را از شهر موصل تخلیه و به شهرهای تحت کنترل خود در سوریه از جمله رقه منتقل کرده‌است.»

این شبکه افزود: «این زنان همسران سرکردگان داعش هستند.»

این شبکه افزود: «زنان خلیفه در پی دریافت دستوراتی از ابوبکر بغدادی [سرکردۀ تروریست‌های داعش] و از بیم به اسارت در آمدن از سوی نیروهای امنیتی و یا مردم موصل پس از آزادی شهر، منتقل شدند.»

تصویری از نیروهای ارتش عراق در روستای «تل طیبه» در جنوب موصل در جریان عملیات برای بیرون راندن داعش از این شهر(28 مهر 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

هدف از عملیات موصل که ارتش عراق با حمایت گروه‌های مختلف نظامی در این کشور از جمله شیعه و سنی و نیروهای پیشمرگه کرد آغاز شده‌است، بیرون راندن تروریست‌های داعش از آخرین سنگرگاهشان در عراق است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku