تظاهرات عراقی‌ها علیه مداخلۀ ترکیه

تصویری از تظاهرات مردم عراق در مقابل سفارت ترکیه در بغداد (27 مهر 95)

در پی فراخوان مقتدی صدر، رهبر جریان صدرعراق، هزاران نفر در اعتراض به مداخلۀ ارتش ترکیه در امور عراق در مقابل سفارت این کشور در بغداد تظاهرات کردند.

راهنمایی و رانندگی عراق از مسدود‌شدن ورودی تمامی خیابان‌های منتهی به سفارت ترکیه در مرکز بغداد، پایتخت این کشور، خبر داد.

به گزارش سایت «السومریه نیوز» عراق، عمار ولید، سخنگوی راهنمایی و رانندگی عراق گفت این اقدام در پی ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به سفارت ترکیه اتخاذ شد.

تصویری از تظاهرات عراقی‌ها در مقابل سفارت ترکیه در بغداد

شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های عراق، نیروهای ارتش ترکیه در کشورشان را «اشغالگر» دانسته و خواستار خروج آن‌ها شدند.

براساس برخی گزارش‌ها، در پی این اعتراضات سفیر ترکیه در بغداد به همراه کارمندان خود ساختمان سفارت را ترک کرده و به هتل الرشید در بغداد رفته‌اند.

 

مقتدی صدر دوشنبه شب (26 مهر) از هوادارانش خواست برای ابراز حمایت از ارتش در عملیات آزادسازی موصل از چنگال تروریست‌ها و اعتراض به حضور ترکیه در موصل، در مقابل سفارت تجمع کنند.

اختلاف و تنش میان آنکارا و بغداد بر روند عملیاتِ آزادسازی موصل، دومین شهر بزرگ عراق که از ژوئن 2014 در تصرف تروریست‌های داعش است، سایه افکنده‌است.

دولت عراق ضمن محکوم‌‌کردن دخالت نظامی ترکیه، این اقدام را بدون هرگونه هماهنگی با بغداد و نقض تمامیت ارضی این کشور دانسته‌است.

ارتش ترکیه اواسط آذر سال گذشته نیروهای نظامی خود را با پشتیبانی ده‌ها تانک به حومۀ شهر موصل در استان نینوای عراق اعزام کرد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku