غزه هدف حملات هوایی و زمینی اسرائیل

دود ناشی از حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه؛ 14 مهر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش رژیم اسرائیل از زمین و هوا نوار غزه را هدف قرار داده‌است.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنگنده‌های رژیم اسرائیل روز چهارشنبه دو پایگاه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، را در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

همچنین پیش از این حملات هوایی، رژیم اسرائیل با حملات توپخانه‌ای مواضع حماس را در شمال شرق بیت حانون در نوار غزه هدف قرار داد.

اسرائیل مدعی شده است این حملات در پاسخ به حملات موشکی سه شنبه شب مبارزان فلسطینی به شهرک سدیروت صورت گرفته است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، اعلام کرد در حملات پیاپی اسرائیلی‌ها به مناطق مختلف نوار غزه کسی آسیب ندیده‌است.

دود ناشی از حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه؛ 14 مهر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در همین حال در اثر سقوط یک فروند جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی در صحرای نقب، نزدیک نوار غزه، یک خلبان اسرائیلی کشته و یک نفر دیگر هم زخمی شد.

گفته می‌شود این جنگده در حال بازگشت از عملیات بمباران غزه بوده‌است. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، پس از این حادثه آمبولانس‌ها و گشتی‌های ارتش اسرائیل به شکل گسترده‌ای در نزدیکی مرزهای باریکه غزه حضور پیدا کردند.

شاهدان عینی در آغاز اعلام کردند که یک فروند موشک به این منطقه اصابت کرده است، اما بعدا مشخص شد که این حادثه ناشی از سرنگونی یک جنگنده اف 16 بوده است. 

رژیم اسرائیل تابستان سال 1393 تجاوز نظامی گسترده‌ای به نوار غزه انجام داد. در این تجاوز 50 روزه حدود 2 هزار و 200 فلسطینی از جمله 577 کودک کشته شدند. همچنین در این تجاوز بیش از 11 هزار و 100 نفر دیگر از جمله 3 هزار و 374 کودک، 2 هزار و 88 زن و 410 فرد مسن زخمی شدند.

تل آویو در سال‌های اخیر بارها نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده‌است.

نوار غزه از ژوئن 2007 میلادی (خرداد 1386) تحت محاصرۀ رژیم اسرائیل قرار دارد و این شرایط باعث کاهش سطح رفاه زندگی مردم و افزایش بی‌سابقه فقر و بیکاری در این منطقه شده‌است. 

رژیم اسرائیل یک میلیون و 800 هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را از حقوق اساسی خود از جمله آزادی نقل مکان، اشتغال و خدمات بهداشتی و آموزشی محروم کرده‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku