اسرائیل 493 واحد مسکونی جدید در قدس می‌سازد

نمایی از یک شهرک اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

اسرائیل قصد دارد 493 واحد مسکونی غیرقانونی دیگر در قدس اشغالی بسازد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ستاد نقشه‌کشی و ساخت‌وساز شهرداری قدس اشغالی رسماً از احداث شهرکی جدید در جنوب غرب این شهر به اسم «منحدرات مشواه» خبر داده است.

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی امور قدس و مسجد‌الاقصی، گزارش داد براساس اسناد و نقشه‌های به‌دست آمده، این شهرک جدید در زمینی به مساحت 170 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید این شهرک مشتمل بر 493 واحد مسکونی جدید به همراه امکانات مورد نیاز برای شهرک‌نشینان اسرائیلی خواهد بود.

برخی گزارش‌ها حاکی است منطقه‌ای که اسرائیل قصد احداث شهرک صهیونیست‌نشین جدید در آن را دارد، در برگیرندۀ مناطق تاریخی و باستانی است.

گفتنی است، گروه حقوق بشری موسوم به «صلح اکنون» روز 24 شهریور در گزارشی اعلام کرد اسرائیل در نیمۀ اول سال 2016، ساخت هزار و 195 واحد مسکونی را آغاز کرد که در مقایسه با 6 ماهۀ دوم سال 2015، 40 درصد افزایش داشته‌است.

این گروه با اشاره به آمار منتشر‌شدۀ «ادارۀ آمار مرکزی اسرائیل»، خاطرنشان کرد تل‌آویو از ابتدای سال جاری میلادی مجوز ساخت 2 هزار و 623 واحد مسکونی دیگر در کرانۀ باختری را صادر کرده‌است.

نمایی از ادامۀ شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرکی که از سال 1967 میلادی همزمان با اشغال اراضی فلسطینی کرانۀ باختری تاکنون ساخته شدند، زندگی می‌کنند.

طبق قوانین بین‌المللی تمامی شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی هستند. تل‌آویو به تمامی درخواست‌ها برای توقف شهرک‌سازی‌های خود در اراضی اشغالی فلسطین بی‌توجه بوده و از آنها سرپیچی کرده است.

در گزارش اخیر کمیتۀ چهار جانبۀ بین‌المللی صلح خاورمیانه ( موسوم به کوارتت) از رژیم اسرائیل خواسته شد تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در اراضی اشغالی فلسطینی متوقف کند.

این گزارش می‌افزاید گسترش شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل، تخریب منازل فلسطینیان و تصرف زمین‌های آنان دستیابی به هرگونه راه‌حل برای پایان درگیری‎ها میان فلسطینیان و رژیم تل‌‍‌آویو را ناممکن ساخته است.

کمیتۀ چهار جانبۀ صلح خاورمیانه متشکل از امریکا، روسیه، اتحادیۀ اروپا و سازمان ملل است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku