پیوستن مزدوران یمنی به نیروهای گارد مرزی عربستان

تصویر مزدوران یمنی عربستان در حال اعزام به جنوب عربستان 7 شهریورماه 95 ( عکس از پایگاه خبری عدن الغد)

عربستان در راستای تقویت نیروهای گارد مرزی خود از مزدوران یمنی استفاده می‌کند. 

 به گزارش پایگاه خبری عدن الغد، دستکم 270 تن از این مزدوران صبح یکشنبه به سمت جزیره عصب اریتره رفته‌اند تا از آنجا به استان نجران در جنوب عربستان اعزام شوند.

 بر اساس این گزارش، قرار است تعداد بیشتری از این نیروها به سمت جزیره مذکور اعزام شوند.

 در همین راستا منابع یمنی اعلام کردند، عربستان قرار است 5 هزار تن از این مزدوران را به نیروهای گارد مرزی خود در استان نجران اضافه کند.

 

تصویر مزدوران یمنی عربستان در حال اعزام به جنوب عربستان 7 شهریورماه 95 ( عکس از پایگاه خبری عدن الغد)

این در حالی است که عربستان نیمه ماه گذشته در پی پیشروی نیروهای یمنی در مناطق مرزی خود، صدها نفر از ساکنان منطقه جیزان را وادار به کوچ اجباری از منازل خود کرد.

پایگاه خبری یمنی «خبر»، روز جمعه (15 مرداد)  تصاویری را منتشر کرد که مردم ناراضی این مناطق را در حال مجادله با نظامیان سعودی که خواهان خروج آنها از منازلشان بودند، نشان می داد.

 ارتش سعودی اعلام کرد در صورتی که ساکنان منطقه از ترک خانه هایشان خودداری کنند، تابعیت سعودی آنها سلب خواهد شد و کارت تردد و مدارک شناسایی آنها نیز از درجه اعتبار ساقط خواهد  شد.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی روز یکشنبه (24 مرداد) در یک حکم رسمی اعلام کرد به تمامی اعضای نیروهای مسلح عربستان که در عملیات مرگبار علیه یمن شرکت دارند، پاداش اعطا می‌شود.

در ادامه این حکم آمده است، پاداش یادشده که نشانه قدردانی ریاض از این افراد است به اعضای وزارتخانه‌های دفاع و کشور و همچنین گارد ملی که در عملیات‌ علیه یمن مشارکت دارند نیز پرداخت می‌شود.

این حکم پس از آن صادر شد که شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی اعظم عربستان از بانک‌ها، تاجران و سازمان‌های غیردولتی این کشور خواست مبالغی را برای کمک به نیروهای مرزی سعودی اهدا کنند.

حملات عربستان به یمن به مشکلات مالی ریاض که تلاش می‌کند کاهش بهای نفت و افزایش هزینه‌های نظامی خود را حل و فصل کند، افزوده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku