صالح: در صورت تمایل تهران، یمنی‌ها برای هم‌پیمانی با ایران آماده هستند

علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی الیمن الیوم، علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن اتهامات دخالت و حضور ایران در کشورش را رد و بر آمادگی یمنی‌ها برای هم‌پیمانی با ایران تأکید کرده است.

صالح روز یکشنبه (31 مرداد) در مصاحبه با رادیو و تلویزیون روسیه با اعلام این مطلب افزود: «ما تا کنون پیمان و توافقی با ایران نداشتیم و در جنگ یمن تنها ما هستیم که مقابل تجاوز سعودی ایستاده‌ایم. سرویس‌های اطلاعاتی بین المللی به خوبی می‌دانند که ایران در یمن وجود ندارد و ما با این کشور خصومتی نداریم.»

 رییس حزب کنگره مردمی یمن در ادامه خاطر نشان کرد: «بهانه سعودی‌ها و ائتلاف عربی از تجاوز به یمن این است که ایران در یمن حضور دارد و امنیت ملی آنها را تهدید می‌کند ولی اصلاً این ادعا بی پایه است و اگر آنها با ایران مشکل دارند چرا باید زنان و کودکان ما را بکشند؛ آنها با ایران مرزهای مشترک آبی دارند بروند و با ایران تسویه حساب کنند.»

علی عبدالله صالح ادامه داد: «ما ضد ایران نیستیم و ایران کشور اسلامی و برادر است. ما - در صورت تمایل تهران- دست خود را به سوی ایران برای همپیمانی دراز می‌کنیم و آماده هستیم تا علیه متجاوزان با ایران هم‌پیمان شویم.»

علی عبدالله صالح ادامه داد: «ما حاضر هستیم بندرها، فرودگاه ها و پایگاه‌های هوایی خود را با هدف همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم در اختیار روسیه قرار دهیم.»

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی» رییس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور را هدف حملات مرگبار قرار داده است.

به گفتۀ منابع داخلی یمن، در حملات ریاض که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد، حدود 10 هزار نفر از جمله صدها کودک قربانی شده اند.

شایان ذکر است نیروهای یمنی و انصارالله نیز نیروهای سعودی‌ مزدوران ریاض را هدف حملات تلافی‌جویانه قرار می‌دهند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku