ویدئو: حمله موشکی روسیه به تروریست‌های سوری از دریای مدیترانه

روسیه با شلیک موشک کروز کالیبر از دریای مدیترانه مواضع جبهه النصره در حلب سوریه را هدف قرار داد.

روسیه می‌گوید ناوهای این کشور با شلیک 3 موشک کروز کالیبر، از دریای مدیترانه مواضع گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه را هدف قرار داده‌اند.

 وزارت دفاع روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز در ساعت 10:55 صبح، رزم‌ناوهای موشکی زلنی دال و سرپوخوف ناوگان دریای سیاه در خلال رزمایش خود در مناطق شرقی دریای مدیترانه، با شلیک 3 موشک کروز کالیبر مواضع جبهه النصره در سوریه را هدف قرار دادند.»

این بیانیه می‌افزاید خط سیر این موشک‌ها به منظور تضمین امنیت غیرنظامیان، با هدف «یک منطقه غیرمسکونی» برنامه ریزی شده بود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این موشک‌های کالیبر تاسیسات فرماندهی جبهه النصره نزدیک «داره عزه»، یک کارگاه تولید خمپاره و همچنین یک انبار مهمات را در استان حلب سوریه هدف قرار دادند.

موشک‌های کالیبر روسیه که بُردی بالغ بر 2 هزار کیلومتر (1243 مایل) دارند، اولین بار در اکتبر سال گذشته مورد استفاده قرار گرفتند؛ ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر با شلیک 26 موشک کروز کلاس کالیبر، 11 هدف گروه‌های تروریستی را در سوریه منهدم کردند.

روسیه از مهر ماه 1394 به درخواست دولت دمشق حملات خود علیه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز کرده است.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در نا آرامی‌های پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku