News   /   اروپا

زنان محجبه انگلیس در اشتغال با تبعیض کارفرمایان مواجه شده اند

کمیته مجلس عوام انگلیس در گزارشی از نوعی تبعیض «قابل قبول» در اشتغال و انزوای کاری زنان مسلمان پرده برداشته است.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد زنان محجبه انگلیس با توجه به تمایل بیشتر کارفرمایان این کشور به استخدام کارکنان بدون حجاب، با تبعیض در حیطه کاری مواجه شده‌اند.

نشریه «تلگراف» روز پنج شنبه (21 مرداد) گزارش داد، قانون گذاران انگلیس هشدار داده‌اند زنان مسلمان که حجاب دارند، اغلب در روند استخدامی رد می‌شوند که این موضوع هم اکنون به نوعی تبعیضِ «قابل قبول» تبدیل شده است.

در همین حال گزارش مجلس عوام انگلیس نشان می‌دهد کارفرمایان این کشور مسلمانان محجبه را «ضعیف و مطیع» می‌دانند.

«کمیته زنان و مساوات» مجلس عوام انگلیس در گزارش تحقیقاتی خود گفته است برخی از زنان مسلمان حتی مجبور بوده‌اند برای به دست آوردن یک شغل مناسب، پوشش اسلامی خود را کنار گذارند.

کارفرمایان به طور غیرقانونی در مصاحبه با زنان مسلمان از آنها بازجویی می کنند و سوالاتی درباه وضعیت تاهل، تعداد فرزندان و اینکه آیا قصد فرزنددار شدن دارند، از آنها می پرسند. 

در این گزارش همچنین بر لزوم اقدام فوری برای ساماندهی به نرخ بالای بیکاری در جامعه مسلمان تاکید شده است.

آمار و ارقام اخیر نشان می‌دهند به طور متوسط شمار مسلمانان فاقد شغل در مقایسه با غیرمسلمانان بیش از دو برابر است.

ماریا میلر، رئیس کمیته زنان و مساوات، اعلام کرده است این گونه تاکتیکها برای «تبعیض علیه زنان مسلمان قابل قبول» به شمار می رود.

ماریا میلر از نمایندگان حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس

وی تصریح کرد: «هر کسی در این کشور تابع قانونی مشابه است و زنان مسلمان می توانند همچون زنان دیگر در نحوه پوشش خود مختار باشند و نباید به خاطر آن با تبعیض مواجه شوند.»

کمیته زنان و مساوات مجلس عوام همچنین هشدار داد «راهبرد ممانعت» احساس نابرابری را در میان مسلمانان تشدید کرده است. این راهبرد آموزگاران را ملزم می‌کند هر گونه علامت و نشانه احتمالی از افراطگری دانش آموزان را گزارش دهند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku