News   /   اروپا

پلیس انگلیس برای جذب ماموران جدید نژادشان را لحاظ می‌کند

پلیس انگلیس برای استخدام ماموران جدید نژاد آنها را مد نظر قرار می‌دهد.

بنا بر گزارش‌ها، پلیس انگلیس برای استخدام ماموران جدید، نژاد افراد را مد نظر قرار می‌دهد و از اینرو اقلیت‌های قومی شانس کمتری برای ورود به پلیس دارند.

روزنامه انگلیسی گاردین روز جمعه با استناد به آمارهای رسمی گزارش داد در بیش از دوم سوم از واحد‌های پلیس انگلیس متقاضیان سفیدپوست نسبت به اقلیت‌های قومی شانس بیشتری برای استخدام شدن دارند.

این آمار که به موجب قانون دسترسی به اطلاعات منتشر شد، نشان می‌دهد تعداد افرادی که از اقلیت‌های قومی به استخدام پلیس در می‌آیند بسیار اندک است و اینکه آنها هنگام تقاضای شغل در پلیس شانس کمتری نسبت به سفیدپوستان دارند.

افشای این موضوع بعد از انتقاد ترزا می، وزیر کشور انگلیس، از پلیس این کشور صورت گرفت؛ می گفته بود پلیس از سیاه پوستان، آسیایی‌ها و اقلیت‌های قومی به تعداد کافی مامور استخدام نکرده است.

به گفته وزیر کشور انگیس، در واحدهای پلیس چشایر، یورک شایر شمالی، دیفِدپویس و دورهام حتی یک افسر سیاه‌پوست نیز مشغول به کار نیست.

بنا بر این آمار جدید، 31 واحد منطقه‌ای پلیس بیشتر متقاضیان سفیدپوست را به کار می‌گیرند تا متقاضیان سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت‌های قومی. پلیس انگلیس در مجموع دارای 45 واحد منطقه‌ای است.

آمار همچنین نشان می‌دهد بیش از چهار پنجم واحدهای پلیس (39 واحد) در قیاس با بافت جمعیتی منطقه خود افراد بسیار اندکی را از میان سیاه پوستان، آسیایی‌ها و اقلیت‌های قومی به کار می‌گیرند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku