News   /   اروپا

دِمِزیر: حضور نیروهای پلیس تقویت می شود

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان(عکس از خبرگزاری فرانسه)

درپی موج حملات تروریستی در آلمان، توماس دمزیر، وزیرکشور آلمان از تشدید تدابیر امنیتی در این کشور خبر داده است.

توماس دِمِزیر روز دوشنبه (4 مرداد) در کنفرانسی خبری در برلین، پایتخت آلمان گفت کشورش حضور نیروهای پلیس  در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار را تقویت خواهد کرد. دمزیرهمچنین افزود عملیات بازرسی در مناطق مرزی این کشور تشدید خواهد شد.

دمزیر گفت: «چیزی که در حال حاضر به ویژه برای من اهمیت دارد تقویت حضور پلیس در امکان عمومی است.»

این مقام  آلمانی یادآور شد: «بنابراین من از پلیس فدرال خواسته‌ام تا حضور خود را در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن تقویت کند. همچنین، بازرسی‌های گاه و بیگاه نامحسوس ولی موثر  در مناطق مرزی انجام خواهد شد.»

آلمان در هفتۀ اخیر شاهد 4 حملۀ خشونت آمیز بوده است. 

در آخرین مورد از این نوع  حملات یک مهاجم 27 ساله شامگاه یکشنبه (3 مرداد) در شهر آنسباخ در جنوب آلمان، بمبی را که در کوله‌‎پشتی‌‎‌اش قرار داشت، منفجر و 15 نفر را زخمی کرد.

اوایل روز یکشنبه نیز یک پناهجوی سوری 21 ساله در شهر روتلیگن در ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب آلمان، با قمه به مردم حمله کرد و یک زن لهستانی را کشت. دو نفر دیگر نیز در این حمله مجروح شدند.

طبق اعلام پلیس در تیراندازی عصر جمعه (اول مرداد) در مجتمع تجاری المپیا در شمال مونیخ نیز دست‌کم 10 نفر (از جمله فرد ضارب) کشته و 16 تن زخمی شدند.

 افسران پلیس آلمان در  اطراف مرکز خرید المپیا در مونیخ ، یک روز پس از حمله مهاجم مسلح در شمال این شهر که در آن 10 نفر کشته شدند.(عکس از خبرگزاری فرانسه)
 افسران پلیس آلمان در  اطراف مرکز خرید المپیا در مونیخ ، یک روز پس از حمله مهاجم مسلح در شمال این شهر که در آن 10 نفر کشته شدند.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

همچنین اوائل هفته گذشته یک نوجوان پناهجو که گفته می‌شود با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده است، با تبر به مسافران یک قطار در شهر ورزبورگ در جنوب آلمان حمله کرد و 4 نفر را مجروح کرد. فرد مهاجم به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku