انفجار در مسیر خودروی پلیس در ترکیه؛ 3 کشته

تصویری آرشیوی از نیروهای پلیس ترکیه در استان ماردین در جنوب شرقِ این کشور (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پی یک انفجار در مسیر کاروان پلیس ترکیه در جنوب‌شرق این کشور، سه تن از نیروهای پلیس کشته‌ شده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های ترکیه، بمبی که در یک بزرگراه در استان ماردین کار گذاشته شده بود، در ساعت 13:20 به وقت محلی، هنگام عبور خودرویی زرهی که حامل پرسنل پلیس بود، منفجر شد.

مقامات ترکیه پس از این حادثه اعلام کردند شبه‌نظامیان عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) عامل این حمله بودند.

ترکیه پ.ک.ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است.

چند دهه درگیریِ دولت ترکیه و پ.ک.ک بیش از 40 هزار کشته بر جای گذاشته است، اما از تیرماه سال گذشته و در پی شکسته شدن آتش‌بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ.ک.ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور به شدت تشدید شد.

در درگیری‌های ماه‌های گذشته میان نیروهای تُرک و پیکارجویان پ.ک.ک در مناطق کردنشینِ ترکیه، بیش از هزار نفر که عمدتاً شامل اعضای پ.ک.ک بودند، کشته شدند.

احزاب سیاسیِ مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، می‌گویند در ناآرامی‌های اخیر ترکیه بین 500 تا یک هزار غیرنظامی که اغلب ساکن مناطق کردنشین در جنوب شرق این کشور بودند، کشته شده‌اند.

از تابستان سال گذشته تاکنون چندین بمبگذاری در ترکیه رخ داده است که گروه تروریستی داعش و برخی گروه‌های مرتبط با پ. ک. ک مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

پس از وقوع این حملات، درگیری در مناطق کُردنشینِ ترکیه افزایش یافت و آنکارا حملات هوایی خود را به مواضع داعش در سوریه و پایگاه‌های پ.ک.ک در عراق آغاز کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku