مبارزان یمنی دستکم 4 نظامی سعودی را کشتند

تصویری آرشیوی از نیروهای نظامی عربستان سعودی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

منابع یمنی از کشته شدن دستکم 4 نظامی سعودی در مناطق جنوبی عربستان خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبر یمن، در حملات موشکی مبارزان یمنی به پایگاه نظامی رجلا در نجران واقع در جنوب عربستان، 2 نظامی سعودی کشته شدند.

براساس این گزارش، در این حمله یک تانک آبرامز سعودی منهدم شد که بر اثر آن 2 نفر از جمله فرمانده گردان توپخانه تیپ 84 نیروی زمینی عربستان کشته شد.

در همین حال منابع یمنی از کشته شدن 2 نظامی سعودی هنگام ایجاد مسیر نظامی در منطقه ربوعه در استان عسیر در جنوب این کشور خبر دادند.

براساس این گزارش، مبارزان یمنی با راکت یک دستگاه بلدوزر سعودی را هدف قرار دادند که در این حمله 2 نظامی سعودی کشته شدند.

دود ناشی از حمله هوایی سعودی‌ها به شهر صنعا پایتخت یمن (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

این حملات در حالی صورت گرفت که پیشتر شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد در حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به شهر مُخا در استان تعز دستکم 10 تن کشته شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی در این حمله اعضای یک خانواده یمنی را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سعودی همچنین مناطق العقبه و صبرین در شهر خب و الشعف در استان الجوف و منطقه ضحیان در استان صعده را بمباران کردند.

عربستان سعودی از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

به گفته منابع داخلی یمن، در این حملات که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف قرار میدهد، بیش از 9 هزار و 400 نفر کشته و دستکم 16 هزار نفر زخمی شده‌اند.

حملات عربستان سعودی به زیرساخت‌های یمن نیز خسارات سنگین وارده و از جمله بیمارستان ها، مدارس و کارخانجات این کشور فقیر را ویران کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku