حملات هوایی ترکیه به کردها در دیاربکر؛ 13 کشته

تصویر آرشیوی از نیروهای ارتش ترکیه در دیاربکر (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گفته منابع نظامی ترکیه، در حملات هوایی به استان دیاربکر در جنوب شرق این کشور دست‌کم 13 شبه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) کشته شده‌اند.

منابع نظامی روز شنبه اعلام کردند این حملات پس از شناسایی پهپادی مخفیگاه شبه نظامیان در منطقه لیجه در استان دیاربکر صورت گرفت.

بعلاوه جنگنده‌های ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را در استان‌های سیرت و حکاری ترکیه و همچنین بخش‌هایی از شمال عراق هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد در درگیری روز جمعه میان نیروهای نظامی و شبه نظامیان پ‌ک‌ک در استان حکاری، دو سرباز ترک کشته و 4 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حملات ارتش ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در حالی صورت می‌گیرد که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته انفجار در شهرهای استانبول و میدیات در جنوب شرق ترکیه دستکم 14 نفر و چندین نفر زخمی شدند.

درگیری پلیس با معترضان در دیاربکر ترکیه (تصویر ارشیوی از خبرگزاری فرانسه)

از تیرماه سال گذشته و در پی شکسته شدن آتش‌بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ.ک.ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور تشدید شده است.

ترکیه پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است. چند دهه درگیریِ دولت ترکیه و پ ک ک بیش از 40 هزار کشته بر جای گذاشته است.

براساس آمارهای دولتی، از ابتدای تابستان 1394 تاکنون حدود 400 سرباز و نیروی پلیس و همچنین چندین هزار شبه نظامی کشته شده‌اند.

به گفته احزاب سیاسی مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در ناآرامی‌های اخیر ترکیه بین 500 تا یک هزار غیرنظامی که اغلب ساکن مناطق کردنشین در جنوب شرقی این کشور بودند، کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku