نیروهای عراقی به 3 کیلومتری مرکز فلوجه در استان الانبار رسیدند

ژنرال عبدالوهاب السعدی، از فرماندهان نیروهای عراقیِ حاضر در عملیات آزادسازی منطقۀ فلوجه (مرکز عکس) در منطقۀ شهدا در جنوب شهر فلوجه در استان الانبارِ عراق (21 خرداد 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبارِ عراق می‌گوید، نیروهای ضدتروریسم عراق در سه کیلومتری مرکز فلوجه هستند و موقعیت خود را در جنوب این شهر تثبیت کرده‌اند.

ژنرال عبدالوهاب السعدی روز جمعه (21 خرداد) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت، پیشروی نیروهای عراقی در عملیات بازپس‌گیری فلوجه از تروریست‌های داعش بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: «داعش می‌خواست نبرد را به بیرون از شهر بکشد، اما ما به درون شهر رفتیم و تمام این منطقه را ظرف هشت روز بازپس گرفتیم.»

این فرمانده عراقی تأکید کرد، نیروهای عراقی هم‌‎اکنون در 3.1 کیلومتری ساختمان دولتی مرکز شهرِ فلوجه هستند و افزود: «ما آنجا خواهیم بود، درست در مرکز شهر، طی چند روز، چند روز و نه چند هفته.»

عملیات آزادسازی فلوجه از سوم خرداد به دستور حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، با مشارکت 22 هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق در چند مرحله در محورهای مختلف در حال انجام است. شهر فلوجه اوایل سال 2014 به تصرف داعش در آمد.

نیروهای مسلح عراق دو ناحیۀ اصلی منطقۀ فلوجه یعنی الکرمه و الصقلاویه را آزاد کرده‌اند. ناظران می‌گویند فلوجه دروازۀ ورود به استان نینوا است و با بازپس‌گیری شهر موصل در این استان شمالی عراق، زمینه شکست کامل گروه داعش تروریستی ایجاد خواهد شد.

یک سرباز عراقی پس از آزادسازی ناحیۀ الصقلاویه در شمال غرب فلوجه در استان الانبار، پرچم عراق را بر فرار ساختمانی در این ناحیه برافراشته است. (19 خرداد 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

السعدی دربارۀ میزان تلفات گروه تروریستی داعش در عملیات آزادسازی فلوجه در 50 کیلومتری غرب بغداد، گفت: «ازابتدای عملیات تا کنون بیش از 500 عضو گروه داعش کشته شده‌اند.»

وی افزود: «فلوجه یک مکان بسیار نمادین برای داعش است... اما این نبرد با نبردهای دیگر فرقی ندارد و هنگامی که آن‌ها (تروریست‌ها) به دام بیافتند، تمام تلاش خود را برای فرار به کار می‌گیرند، همانطور که پیشتر چنین کردند.»

«قتل عام اعضای دو قبیله در غرب فلوجه»

در همین حال شبکۀ خبری السومریۀ عراق روز جمعه (21 خرداد) از قتل عام اعضای دو قبیله در حومۀ فلوجه خبر داد.

براساس گزارش این شبکۀ تلویزیونی، گروه تروریستی داعش اعضای دو عشیرۀ البوصالح و البوحاتم را قتل عام کرده است.

منابع عراقی اعلام کردند این افراد که شامل زنان و کودکان نیز می‌شدند، قصد داشتند از مناطق درگیری در فلوجه خارج شوند، که تروریست‌ها آن‌ها را به قتل رساندند.

گروه تروریستی داعش از خرداد 1393 (ژوئن 2014) پس از ورود به خاک عراق بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی این کشور از جمله شهرهای موصل، رمادی و فلوجه را اشغال کرد. اگرچه از سال گذشته با آغاز عملیات ارتش عراق علیه گروه‌های تروریستی، داعشی ها از بسیاری از مناطق تحت اشغال عقب رانده شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku