بازدید حیدر العبادی از ستاد فرماندهی عملیات آزادسازی فلوجه

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق (نفر دوم از سمت راست) در ستاد فرماندهی عملیات آزادسازی فلوجه، 19 خرداد 1395 (عکس از پایگاه خبری المعلومه عراق)

حیدر العبادی نخست وزیر عراق با حضور در ستاد فرماندهی عملیات فلوجه، از روند آزادسازی این شهر بازدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه عراق، عبادی روز چهارشنبه با اشاره به گسترش عملیات آزادسازی فلوجه، بر بیرون راندن سریع تروریست‌های داعش، صیانت از زیرساخت‌های شهر و نجات خانواده‌های تحت محاصره تأکید کرد.

در همین حال سرهنگ یحیی رسول الزبیدی سخنگوی عملیات فلوجه از آغاز حرکت نیروهای عراقی به سمت مرکز این شهر خبر داده است.

وی گفت استراتژی داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی، کارگذاشتن مین و تله‌های انفجاری است و از همین رو مأموریت نخست نیروها پاکسازی و خنثی کردن مین‌ها به خصوص در نزدیکی خانه‌ها و مراکز دولتی می باشد.

نیروهای ارتش عراق در حومه شهر فلوجه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

درخواست فرمانده سپاه بدر برای تخلیه فلوجه

هادی العامری، فرمانده سپاه بدر عراق، از اهالی فلوجه خواست با ترک شهر زمینه را برای پاکسازی این شهر از عناصر تروریستی فراهم آورند.

عامری در پیامی ضمن درخواست از نیروهای محلی، عشایر و پلیس استان انبار برای حضور فعال در عملیات آزادسازی فلوجه، از مقامات محلی و دولت فدرال عراق نیز خواست شرایط لازم برای اسکان مردمی که شهر را ترک می‌کنند، فراهم کنند.

فرمانده سپاه بدر عراق همچنین از عبادی تقاضا کرد تا آزادسازی فلوجه را در اولویت قرار دهد و پیش از آزادی کامل فلوجه، عملیات دیگری را در دستور کار قرار ندهد.

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی از چندی پیش عملیات آزادسازی شهر فلوجه را آغاز کرده‌ و در همین راستا به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند.

عراقی‌ها امیدوارند با آزادسازی فلوجه، موجبات بیرون راندن داعش از شهر راهبردی موصل و شکست کامل این گروه تروریستی فراهم آید.

گروه تروریستی داعش از خرداد 1393 (ژوئن 2014) پس از ورود به خاک عراق بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی این کشور از جمله شهرهای موصل، رمادی و فلوجه را اشغال کرد.

اگرچه از سال گذشته با آغاز عملیات ارتش عراق علیه گروه‌های تروریستی، داعشی‌ها از بسیاری از مناطق تحت اشغال عقب رانده شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku