حیدر العبادی: در آستانه پیروزی در فلوجه هستیم

حیدر العبادی نخست وزیر عراق از مناطق عملیاتی در نزدیکی فلوجه بازدید کرده است. 12 خرداد 1395 (عکس از رویترز)

حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اعلام اتمام موفقیت آمیز مرحله اول و دوم عملیات آزادسازی فلوجه، بیان داشت: «ما در آستانه پیروزی قرار گرفته‌ایم.»

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، العبادی روز چهارشنبه پس از بازدید از مناطق عملیاتی در نزدیکی فلوجه و دیدار با فرماندهان عملیات آزادسازی این شهر گفت: «هدف ما آزادی مردم فلوجه و پیروزی در این عملیات با کمترین هزینه است.»

وی همچنین گفته است به همت و شجاعت رزمندگان پیروزی نزدیک است و جهانیان از پیروزی‌های نیروهای عراقی در میدان‌های نبرد و وارد آوردن شکست‌های پیاپی به داعش شگفت زده شده‌اند.

العبادی ضمن ستایش از تلاش نیروهای عراقی برای تحقق بخشیدن به اهدف براساس برنامه‌های زمان بندی شده، بر اهتمام جدی نیروهای عراقی برای حمایت از شهروندان و نجات آنان از داعش تاکید کرد.

در همین حال خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از العبادی گزارش داد، وی به منظور محافظت از جان غیرنظامیان، دستور توقف موقت عملیات آزادسازی فلوجه را صادر کرده است.

ادامه پیشروی نیروهای عراقی در فلوجه؛ 12 خرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ادامه پیشروی ارتش در فلوجه

فرماندهی عملیات آزادسازی فلوجه روز چهارشنبه گفت نیروهای دولتی با وجود برخی مقاومت‌ها از سوی تروریست‌های داعش، به پیشروی خود در فلوجه ادامه می‌دهند.

نبرد فلوجه یکی از شدیدترین نبردها برای آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در عراق به شمار می آید و نیروهای عراقی با پیشتیبانی ایران و امریکا در حال عقب راندن تروریست‌ها از فلوجه هستند.

عملیات آزادسازی شهر فلوجه از سوم خرداد به دستور حیدر العبادی آغاز شده است. 

شهر فلوجه که در استان الانبار واقع شده تقریباً در 50 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و از اوایل سال 2014 در اشغال داعش است.

فلوجه پیش از اشغال حدود 300 هزار نفر جمعیت داشت، اما برآوردها نشان می‌دهد با گذشت بیش از دو سال جمعیت آن به حدود 100 هزار نفر رسیده باشد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku