انفجار تروریستی در جنوب یمن بیش از 40 کشته به جا گذاشت

انفجارمرگبار در عدن یمن (3 خرداد 1395)

انفجار یک خودروی بمب‎گذاری شده در منطقۀ خور مکسر در شهر عدن در جنوب یمن دست‌کم 40 کشته و 60 زخمی به جا گذاشته است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه (3 خرداد) در گزارشی اعلام کرد انفجار این خودرو در مقابل خانۀ سرتیپ عبدالله الصبیحی، از فرماندهان نیروهای مسلح طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفت.

این انفجار که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، منجر به کشته شدن افرادی شد که در مقابل منزل این فرمانده برای پیوستن به نیروهای طرفدار هادی صف بسته بودند.

براساس این گزارش، پس از وقوع انفجار اول، یک مین کاشته شده در مقابل ورودی یک پایگاه نظامی در نزدیکی حادثۀ اول منفجر شد، اما تلفاتی در بر نداشت.

شهر عدن و دیگر شهرهای جنوبی کشور یمن ماه ها است که هدف حملات انتحاری و بمب گذاری‌‎های گروه های تروریستی از جمله داعش و القاعده قرار می گیرند.

پیشتر گروه تروریستی القاعده که با توجه به حملات مرگبار عربستان سعودی به یمن طی سال گذشته گسترۀ تسلط خود را در جنوب این کشور افزایش داده است، در تاریخ 23 اردیبهشت با اجرای سه بمب‌گذاری در شهر المکلا در شرق یمن، 13 تن از نیروهای وابسته به دولت مستعفی این کشور را کشت.

در تاریخ 22 اردیبهشت نیز انفجار یک خودروی بمب‌‎گذاری شده در شهر قطن در استان حضرموت موجب زخمی شدن عبدالرحمن الحلیلی، از فرماندهان برجستۀ دولت مستعفی یمن و کشته شدن سه تن از همراهانش شد.

این در حالی است که ایالات متحدۀ امریکا به عنوان حامی ائتلاف عربستان سعودی در تجاوزِ به کشور فقیر یمن، اخیراً نیروهای خود را در سکوت رسانه‌ای و با ادعای مبارزه با تروریست‌های القاعده به یمن اعزام کرده است.

حمایت امریکا از حملات ائتلاف سعودی طی بیش از یک سالِ گذشته زمینه‌ساز گسترش قلمروی گروه تروریستی القاعده در این کشور فقیر عربی شده است.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku