انفجار انتحاری در عدنِ یمن؛ دستکم سه کشته، چندین زخمی

تصویری از محل انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر عدن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

انفجار انتحاری در شهر دار سعد در استان عدنِ یمن دست کم سه کشته به جا گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری «الأمناء نت» یمن، فردی به نام ولید النامس همراه یک فرد دیگر کمربند انفجاری خود را در نزدیکی منزل یکی از فرماندهان گروه موسوم به «حراک جنوبی» یمن منفجر کردند.

به گفته منابع یمنی، دو عامل انتحاری سوار بر موتورسیکلت این حمله را انجام دادند که در پی آن هر دو به همراه یک عابر کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

هنوز آمار دقیقی از تعداد مجروحان این حادثه منتشر نشده است.

به گفته منابع یمنی، اغلب دو گروه تروریستی داعش و القاعده که بخش‌هایی از جنوب یمن را اشغال کرده‌اند، چنین حملاتی را انجام می‌دهند.

با وجود اینکه گفته می‌شود نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، کنترل عدن را در دست دارند، ناامنی همچنان در سراسر این استان موج می‌زند.

یمن افزون بر خشونت گروه‌های تروریستی، به خاطر حملات عربستان سعودی که از ششم فروردین آغاز شده، ناآرام است.

یکی از رهبران جنبش حراک جنوبی یمن که مخالف تجاوزگری عربستان به این کشور است، پیش از این گفته بود متجاوزان سعودی با هدف قدرت گرفتن القاعده در استان‌های جنوبی از این گروه حمایت می‌کنند.

وی افزود القاعده با تحت کنترل داشتن استان‌های حضرموت، لحج و اَبین و همچنین بخش بزرگی از استان‌های عدن و شبوه، بر حدود 75 درصد از جنوب یمن سیطره یافته است.

تصویری از ویرانی های به جا مانده از حملات عربستان سعودی به یمن

عربستان سعودی از ماه مارس 2015 (فروردین 1394) به بهانۀ بازگرداندن هادی به قدرت، حمله به خاک یمن را آغاز کرد.

در پی حملات عربستان سعودی به یمن، نزدیک به 8 هزار و 400 نفر کشته و بیش از 16 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. در این حملات به زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی نیز آسیب‌های شدیدی وارد شده است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku