پیشروی نیروهای عراقی در شهر فلوجۀ استان انبار

تصویری از خودروی زرهی نیروهای عراقی در استان انبار (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیرو‌های واکنش سریع عراق منطقه اللیفیه در شهر کرمة در شمال شرق شهر فلوجه در استان الانبار را آزاد کرد‌‌ه‌اند.

به گزارش خبرگزاری الفرات نیوز عراق در این عملیات دست کم 10 داعشی کشته شدند و سه دستگاه خودروی بمب‌گذاری شدۀ متعلق به آنها نابود شد.

منابع عراقی همچنین از آزادی منطقه حراریات در حدفاصل فلوجه و کرمه و همچنین منطقه الشهابی اول در شرق فلوجه و حرکت به سمت منطقه الشهابی دوم خبر داده‌اند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق

وعده عبادی برای آزادی فلوجه

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه از دست گروه تروریستی داعش خبر داد.

این شهرِ مهم در استان انبار و تقریباً 70 کیلومتریِ غرب بغداد، پایتخت عراق واقع شده و از سال 2014 در کنترل تروریست‌های تکفیری داعش قرار دارد.

عبادی شامگاه یکشنبه (2 خرداد) در یک سخنرانی تلویزیونی با اعلام آغاز این عملیات، به ملت عراق وعده داد پرچم این کشور دوباره در فلوجه به اهتزاز درآید.

وی گفت نیروهای دولتی دوباره کنترل این شهر را همانند «صدها روستا و شهری» که سربازان عراقی قبلاً به کمک مبارزان شیعه و سنی پس گرفته‌اند، به دست خواهند گرفت.

نخست وزیر عراق تصریح کرد نیروهایی که در غرب عراق با تروریست‌های تکفیری می‌جنگند در حال نزدیک شدن به «لحظۀ یک پیروزی بزرگ» هستند.

نیروهای عراقی اخیراً شهر رطبه در استان انبار را از تروریست‌ها پس گرفته‌اند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای آغاز این عملیات را تایید کرد.

گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 (تابستان 1393) با پیشروی در عراق، کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را در اختیار گرفت. نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از چنگال این گروه تروریستی آزاد کنند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku