کشته شدن 22 شبه نظامی کرد در عملیات ارتش ترکیه

منطقه سیلوان در استان کردنشین دیاربکر در جنوب شرق ترکیه در پی درگیری میان ارتش ترکیه و اعضای پ‎ک‎ک، 28 مرداد 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش ترکیه از کشته شدن 22 عضو حزب کارگران کردستان (پ‎ک‎ک) در عملیات‌های جداگانه در اطراف مرزهای ایران، سوریه و عراق خبر داده است.

بر اساس اطلاعیه ارتش ترکیه که دوشنبه منتشر شد 16 تن از این پیکارجویان در عملیاتی با پشتیبانی هوایی نزدیک مرز ایران و شش تن دیگر در جنوب شرق ترکیه نزدیک مرزهای سوریه و عراق کشته شدند. طبق این گزارش، این درگیری‌ها روز یکشنبه روی داده‎اند.

مناطق کردنشین ترکیه در ماه‌های اخیر صحنه ناآرامی بوده است. در پی لغو آتش بس شکننده دو ساله میان ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان کرد در تابستان 1394، درگیری‌ها در مناطق کرد‎نشین شدت گرفته است.

صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری در استانبول گفت پ‌ک‌ک چند ماه پیش خواستار آتش‌بس با دولت ترکیه بود اما آنکارا این پیشنهاد را رد کرد.

نیروهای ارتش ترکیه در شهر دیاربکر

براساس آمارهای دولتی، از ابتدای تابستان سال گذشته تاکنون حدود 400 سرباز و نیروی پلیس و همچنین چندین هزار شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

به گفته احزاب سیاسی مخالف در ترکیه، در ناآرامی‌های اخیر ترکیه بین 500 تا یک هزار غیرنظامی که اغلب ساکن مناطق کردنشین در جنوب شرقی این کشور بودند، کشته شده‌اند.

شبه نظامیان کرد از سال 1984 برای خودمختاری مناطق کردنشین با دولت مرکزی ترکیه در حال جنگ هستند. آنکارا پ‌ک‌‎ک را یک سازمان تروریستی می‌داند. در درگیری‌های سه دهه اخیر دو طرف تاکنون بیش از 40 هزار نفر کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku