6 کشته در حمله پ ک ک به پلیس ترکیه در دیاربکر

تصویری از افسران پلیس ترکیه در حال حمل تابوت یکی از همقطاران خود که در درگیری نیروهای پلیس و پ ک ک در منطقه سورچ در دیاربکر کشته شد.(عکس خبرگزاری فرانسه)

حمله انفجاری اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) به یک پایگاه پلیس در جنوب شرق ترکیه دست‌کم 6 کشته و حدود 40 مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دوغان ترکیه،  انفجار خودروی بمب گذاری شده  که در شهر چنار در استان دیاربکر روی داد، خسارات سنگینی به دیوارهای بیرونی این مقر پلیس وارد کرد.

به گزارش دوغان، اعضای پ ک ک همچنین در پی این انفجار حملات راکتی و تیرباری خود را آغاز کردند .

تصویر پیکارجویان پ‌.ک‌.ک در کنار پرچم این حزب در استان دیاربکر
تصویرای از اعضای  پ‌.ک‌.ک در کنار پرچم این حزب در استان دیاربکر(عکس خبرگزاری فرانسه)

در پی این حملات خانه‌های همجوار که در آن خانواده‌های این افسران پلیس زندگی می کردند نیز هدف قرار گرفت که در نتیجه تعدادی از همسران و فرزاندان  نیروهای پلیس مجروح شدند .

روز سه شنبه نیز در پی انفجار یک عامل بمب گذاری در شهر استانبول که دولت ترکیه داعش را عامل آن می داند، 10 گردشگر آلمانی کشته شدند .

چندی پیش انفجاری خونین در شهر سوروچِ ترکیه، هم مرز با شهر کوبانیِ سوریه 32 کشته بر جای گذاشت. گفته ‌شده گروه تروریستی داعش مسئول حملۀ انفجاری سوروچ بوده است.

در پی این انفجار، ارتش ترکیه حمله به مواضع داعش در سوریه و پایگاه‌های پ.‌‌ک.‌‌ک در عراق را آغاز کرد.

این در حالی است که بنابرگزارشها  اغلب قربانیان حملات ترکیه به سوریه و عراق غیرنظامیان بوده‌اند.

آنکارا پ.‌‌ک.‌‌‎ک را که از سال 1984 (1363) برای خودمختاری مناطق کُردنشین با دولت مرکزی در حال جنگ است یک سازمان تروریستی می‌داند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku