آزادی مناطقی در عراق پس از یک سال و نیم اشغال داعش

نیروهای عراقی در حومه شهر راهبردی البشیر در جنوب استان کرکوک (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در ادامه پیشروی نیروهای ارتش عراق علیه تروریست‌های داعش، منطقه‌ای در استان انبار پس از یک سال و نیم اشغال، آزاد شده است.

شبکه المیادین به نقل از منابع عراقی گزارش داد، نیروهای ارتش روز دوشنبه جاده هیت – حدیثه به سمت انبار در غرب این کشور را پس از مدت یک سال و نیم اشغال، از تروریست‌های داعش پاکسازی کرده‌اند.

نیروهای ارتش عراق همچنین کنترل مناطق الخالدیه، الساعده، مسخن و بوعساف در انبار را آزاد کردند.

حمله داعش با تسلیحات شیمیایی

منابع امنیتی عراق همچنین اعلام کردند گروه تروریستی داعش با شلیک 7 خمپاره حامل گاز سمی کلر، مناطق حومه شهر راهبردی البشیر در جنوب استان کرکوک را که به تازگی آزاد شده است، هدف قرار داد.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله شیمیایی داعش منتشر نشده است. داعش پیشتر نیز بارها مناطقی از سوریه و عراق را با تسلیحات شیمیایی هدف قرار داده است.

نیروهای امدادی عراق در حال ضد عفونی کردن مناطقی در شهر تازه در شمال بغداد که هدف حملات شیمیایی داعش قرار گرفته است. (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

این در حالی است که نیروهای داوطلب (الحشد الشعبی) عراق روز شنبه مناطق حومه و بخش‌هایی از البشیر را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کرده بودند.

گروه تروریستی داعش از تابستان 1393 با پیشروی در خاک عراق، مناطقی از شمال و غرب این کشور را اشغال کرد.

ارتش عراق از ابتدای سال 1394 با آغاز عملیاتی گسترده، بسیاری از مناطق تحت اشغال داعش از جمله شهر راهبردی رمادی، مرکز استان انبار را آزاد کرد و عملیات برای آزادسازی دیگر مناطق این کشور عربی ادامه دارد.

به گفته مقامات نظامی عراق، ارتش این کشور با پیشروی به سوی مناطق شمالی و غربی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک دیگر مناطق را آزاد کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku