اسد: مقابله با تروریسم نیازمند اقدام مشترک جهانی

بشار اسد رئیس جمهور سوریه (راست) در دیدار با عبدالقادر مساهل وزیر الجزایر در امور اتحادیه عرب در دمشق ، 6 اردیبهشت 1395 (عکس از رویترز)

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر الجزایر در امور اتحادیه عرب، مقابله با تروریسم را نیازمند اقدام مشترک جهانی دانست.

اسد روز دوشنبه تاكید كرد كه تروریسم به یك بازی سیاسی برای تضعیف كشورهای مستقل تبدیل شده و از این رو مقابله با آن نیازمند اقدام مشترک جهانی است.

اسد ضمن قدردانی از مواضع اصولی الجزایر در قبال سوریه، گفت كه كشورش در حال حاضر در وضعیت بهتری قرار دارد و ملت سوریه همچنان به اصل دفاع از كشور خود پایبند هستند.

دو طرف همچنین بر لزوم تقویت مناسبات در كلیه زمینه ها تاکید کردند.

عبدالقادر مساهل نیز جزئیاتی از تجارب الجزایر در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی و آشتی ملی در این كشور را در اختیار اسد قرار داد و بر همبستگی كشورش با ملت سوریه تاكید كرد. 

براساس این گزارش، وزیر الجزایری و هیات همراه وی همچنین با وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه دیدار كردند. 

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه (راست) و عبدالقادر مساهل وزیر الجزایر در امور اتحادیه عرب در دمشق ، 6 اردیبهشت 1395

الحلقی در این دیدار بر اهمیت اجرای توافق‎های دو جانبه و دستیابی به توافق های جدید به منظور مشاركت بهتر در تقویت همكاری های دو سویه تاكید كرد.

مساهل نیز در جریان این دیدار به الحلقی در خصوص تمایل دولت الجزایر به بهبود روابط دو جانبه و گشودن راه های جدید در زمینه همكاری، اطمینان داد. 

مساهل پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از سفر هیات الجزایری به سوریه را اعلام همبستگی با این كشور در برابر تروریسم برشمرد و اعلام كرد كه پیام دوستی و مودت كشورش را به بشار اسد رسانده است. 


او بر حمایت كشورش از سیاست عدم مداخله در امور داخلی كشورهای دیگر و التزام آنان به یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه نیز تاكید كرد.

دیدار مساهل از دمشق در پی سفر ماه گذشته ولید معلم، وزیر خارجه سوریه به الجزایر صورت گرفت.

این دیدار در حالی است که دولت دمشق در مبارزه خود با تروریسم توان و ابتکار عمل بیشتری یافته است.

سوریه از سال 2011 صحنه درگیری‌های مرگبار است؛ در این درگیری‌ها تاکنون صدها هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر بی خانمان شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku