مقتدی صدر: سازمان ملل برای نجات مردم عراق وارد عمل شود

تظاهرات طرفداران مقتدی صدر روحانی برجسته شیعی در بغداد، پایتخت عراق؛ 12 فروردین 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مقتدی صدر روحانی برجسته شیعی عراق در پی پایان ضرب الاجل برای انتخاب کابینه جدید دولت عراق، از سازمان ملل خواست برای نجات مردم عراق وارد عمل شود.

به گزارش شبکه خبری السومریه نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از سازمان ملل خواست برای نجات مردم عراق وارد عمل شود، حتی اگر این امر به برگزاری انتخابات زود هنگام بیانجامد.

صدر در بیانیه‌ای خواستار «ادامه اعتراضات مسالمت آمیز به منظور اعمال فشار بر سیاست مداران و دوست داران فساد» شده است.

درخواست صدر برای از سرگیری اعتراضات در حالی مطرح شده است که نامزدهای معرفی شده از سوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای تصدی مناصب وزارتی در جهت مبارزه با فساد، هنوز مورد تایید پارلمان عراق قرار نگرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد مانع این اجتماع گسترده مردمی شود، به دولت هشدار داد با ممانعت از ادامه اعتراضات آن را به شکل دیگری درنیاورد.

مقتدی صدر در ادامه از نمایندگان پارلمان عراق خواست به تحصن خود پایان دهند و به تغییرات در کابینه رای دهند. وی همچنین از نمایندگان جنبش صدر در پارلمان خواست تا در جلسات پارلمان مگر برای رای گیری درباره نامزدهای کابینه جدید شرکت نکنند. 

بیانیه صدر در حالی مطرح شده است که سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق روز سه شنبه از تعلیق جلسات و فعالیت‌های پارلمان عراق تا اطلاع ثانوی خبر داد.

تظاهرات طرفداران مقتدی صدر روحانی برجسته شیعی در بغداد، پایتخت عراق؛ 12 فروردین 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

الجبوری با اشاره به اینکه تعداد نمایندگان برای برگزاری جلسه روز سه شنبه پارلمان عراق به حد نصاب نرسید، گفت: «بر اساس اختیارات قانونی خود به عنوان رئیس پارلمان و حفظ جایگاه مجلس و نیز پرهیز از درگیری‌های سیاسی جلسات پارلمان اعلام می‌کنم که جلسات پارلمان تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.»

نمایندگان پارلمان عراق قرار بود روز سه‌شنبه هفته گذشته رأی خود را درباره وزیران پیشنهادی العبادی اعلام کنند که با نبود توافق بین حیدر العبادی و الجبوری، این جلسه به روز پنج شنبه موکول شد؛ جلسه روز پنج شنبه نمایندگان پارلمان عراق نیز به علت نرسیدن به حد نصاب لازم لغو و قرار شد روز شنبه برگزار شود.

نمایندگان معترض پارلمان عراق سپس جلسه خود را به روز سه شنبه موکول کردند که این جلسه نیز به دلیل اینکه تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسید، لغو شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku