العبادی خواستار تشکیل جلسۀ فوری پارلمان عراق

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نخست وزیر عراق خواستار تشکیل فوری نشست در پارلمان این کشور شده است.

به گزارش السومریه نیوز، حیدر العبادی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل فوری نشست پارلمان برای چاره اندیشی در خصوص برون‌رفت از بحران عراق شده است.

بر اساس این گزارش العبادی بر ضرورت رأی گیری درباره ترمیم کابینه طی روزهای آینده و همچنین رأی گیری درخصوص هیأت‌های مستقل و معاونت‌های وزرا به دور از سهم خواهی‌های سیاسی در مرحله بعد تأکید کرده است.

العبادی با بیان اینکه مبارزه با داعش و چالش‌های امنیتی و اقتصادی نیازمند وحدت و یکپارچگی تمام عراقی‌ها است، تأکید کرد حکومت این کشور برای رایزنی با نهادهای بانکی و اقتصادی جهان جهت حمایت از اقتصاد کشور و تلاش برای بهبود شرایط معیشتی مردم و رونق اقتصاد متأثر از کاهش قیمت نفت در تلاش است.

 نخست وزیر عراق همچنین از رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان خواسته است برای صیانت از جایگاه و منزلت دولت با هدف عدم تأخیر در روند اصلاحات تلاش کنند.

برخی از نمایندگان معترض پارلمان عراق که خواستار برکناری سلیم الجبوری، رئیس پارلمان هستند. (خبرگزاری فرانسه)

 این در حالی است که برخی از اعتصاب‌کنندگان در استان‌های عراق تصمیم گرفته‌اند روز دوشنبه به سمت بغداد حرکت کرده تا در مقابل ساختمان‌های دولتی پایتخت عراق تحصن کنند. 

اخیرا اختلاف و کشمکش سیاسی در عراق بر تلا‌ش‌های حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور، برای معرفی کابینه جدید سایه افکنده است.

العبادی چندی پیش در تلاش برای تشکیل یک دولت تکنوکرات با هدف مقابله با فساد مالی فراگیر در دولت، ترکیب کابینه جدید خود را به پارلمان ارائه کرد.

نمایندگان پارلمان عراق قرار بود روز سه‌شنبه رأی خود را درباره وزیران پیشنهادی العبادی اعلام کنند که با نبود توافق بین العبادی و الجبوری، این جلسه به روز پنج شنبه موکول شد؛ جلسه روز پنج شنبه نمایندگان پارلمان عراق نیز به علت نرسیدن به حد نصاب لازم لغو و قرار شد روز شنبه برگزار شود.

نمایندگان معترض پارلمان عراق سپس جلسه خود را به روز دوشنبه موکول کردند.

این در حالی است که نخست وزیر عراق روز پنج شنبه 26 فروردین با انتشار بیانیه، درباره ادامه اختلافات در پارلمان این کشور هشدار داد و گفت، این موضوع فعالیت دولت را متوقف کرده و ممکن است روند نبرد علیه گروه تروریستی داعش را با اختلال مواجه کند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku