درخواست یکی از رهبران مخالفان سوریه برای حمله به مواضع دولت

محمد علوش از سران گروه تروریستی جیبش الاسلام(عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس گروه مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه، با وجود برقراری آتش بس بین دولت سوریه و گروه های مخالف، خواستار از سرگیری حمله گروه های مخالف به مواضع دولت سوریه شد.

محمد علوش از رهبران سیاسی گروه جیش الاسلام به عنوان مذاکره کننده «کمیته عالی مذاکره کننده» امروز(یکشنبه) این مطلب را عنوان کرد.

این در حالی است که، یک عضو دیگر «کمیته عالی مذاکره کننده» اظهارات بحث برانگیزعلوش را نشان گر موضع این کمیته ندانست.

یحی العریدی یکی از اعضای ارشد «کمیته عالی مذاکره کننده» درباره این اظهارات علوش گفت: «موضعگیری علوش کاملا شخصی است. این کمیته نمی تواند موضعگیری علوش را بپذیرد.»

علوش امروز در تویتی نوشت: «به رژیم(سوریه) اعتماد نکنید و منتظر ابراز تاسف آن نباشید. به آنها حمله کنید و همه آنها را بکشید.»

عادی شدن  روند زندگی در شهرهای سوریه پس از برقراری آتش بس (عکس از خبرگزاری فرانسه

از اواخر ماه فوریه و با میانجیگری آمریکا و روسیه، آتش بس شکننده ای بین دولت سوریه و گروه های مخالف دولت برقرار شده است، اما افزایش درگیری ها در استان حلب اجرای این آتش بس و مذاکرات صلح در سوئیس را بشدت تهدید می کند.

جیش الاسلام یکی از اصلی ترین گروه های تروریستی مخالف دولت سوریه است که محل استقرار این گروه غوطه شرقی در اطراف دمشق است. علوش نیز بدلیل اینکه سال ها درعربستان زندگی  کرده است، زیاد در بین سران این گروه تروریستی شناخته شده نیست.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

همچنین بر اثر این نا آرامی ها، بیش از نیمی از مردم سوریه مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku