حمله گسترده ارتش سوریه در شمال حلب

تصویر آرشیوی از نیروهای ارتش سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی دربخش شمالی شهر حلب موفق شدند کنترل بخش شمالی اردوگاه حندرات را در دست بگیرند.

در حمله نیروهای ارتش سوریه به این اردوگاه که شب گذشته (پنجشنبه) انجام شد شماری از تروریست ها کشته و یا مجروح شدند.

منابع اطلاعاتی از تجهیز و تقویت تروریست های جبهه النصره با سلاح و نیروهایی که از ترکیه وارد  سوریه شدند، خبر دادند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، دست کم 100 تروریست روزیکشنبه گذشته به همراه 22 خودروی نظامی وارد اردوگاه حندرات شده و 200 تروریست دیگر راهی تل حدیه درحومه جنوبی حلب شده اند.

از سوی دیگر یگان های توپخانه و موشکی ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی هواپیماهای ارتش سوریه و روسیه مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در شمال حلب را بمباران کردند. در این عملیات منطقه اللیرمون در شمال شهر حلب محل تجمع عناصر جبهه النصره و در شمال شرق حلب نیز مواضع داعش در روستاهای ابوطلطل والمدیونه هدف قرار گرفتند.

گشت زنی نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوب غربی حلب (عکس از خبرگزاری فرانسه)

با وجود آتش بس برقرار شده بین دولت سوریه و گروه های مخالف دولت، جنگ با گروه های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره در جریان است ونیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش روسیه موفق شدند کنترل مناطق متعددی که تحت تصرف این گروه های تروریستی بود را بدست آورند که یکی از اصلی ترین آنها می توان به آزاد سازی شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) پس از یک سال اشغال آن اشاره کرد.

پیشروی های ارتش سوریه در حالی در جریان است که مذاکرات صلح بین دولت سوریه با مخالفان در ژنو در حال پیگیری است.

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه درگیری های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این درگیری ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند. همچنین نیمی از جمعیت این کشور در پی بالاگرفتن درگیری های مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku