بمب گذاری‌های عراق دست کم 10 کشته برجای گذاشت

تصویر آرشیوی از محل انفجار بمب در منطقه اسکندریه در جنوب بغداد (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

 حملات بمب گذاری  و خمپاره ای در مناطق مسکونی داخل و اطراف شهر بغداد، پایتخت عراق دست کم 10 کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی «البغدادیه»، مقامات امنیتی و بهداشتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند، بر اثر انفجار یک وسیله انفجاری دست ساز که روز شنبه (21 فروردین) بیرون بازاری در منطقه «صبا البور» در 28 کیلومتری بغداد رخ داد، 2 تن کشته و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

افزون بر این، بر اثر انفجار بمب نزدیک یک زمین فوتبال در منطقه «الوردیه» در جنوب بغداد، 2 غیرنظامی کشته و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.

روز شنبه همچنین، حملات خمپاره ای تروریست های تکفیری به پایگاهی نظامی در شهر ابوغریب در 25 کیلومتری غرب بغداد سبب کشته شدن 2 سرباز عراقی و زخمی شدن 14 تن دیگر شد.

در پی انفجار بمب در منطقه «سویب» در جنوب غرب بغداد نیز یک غیرنظامی کشته شد و چهار تن دیگر زخمی شدند.

آثار انفجار بمب در محله ای مسکونی در شمال بغداد (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

بر اثر انفجار بمب نزدیک پل دیاله در منطقه ای تجاری در بغداد نیز یک غیرنظامی جان باخت. این حمله همچنین سبب زخمی شدن هفت تن دیگر شد.

در محله «اسکان» در غرب بغداد نیز انفجار بمب سبب کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن شش تن دیگر شد.

همچنین گفته می شود، یکی از کارمندان وزارت دادگستری عراق نیز در محله ای در شرق بغداد بر اثر انفجار یک وسیله انفجاری که زیر خودرویش نصب شده بود، جان باخت.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است؛ هر چند که مقامات عراقی معمولاً تروریست های داعش را مسئول حملاتی از این دست می دانند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku