سازمان ملل: اسرائیل در یک روز 124 فلسطینی را بی‎خانمان کرد

اسرائیل خانه فلسطینیان را در کرانه باختری اشغالی تخریب کرده است. 19 فروردین 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دفتر هماهنگی امور بشر‎دوستانه سازمان ملل می‌گوید رژیم اسرائیل تنها در یک روز با تخریب دهها خانه، 124 فلسطینی از جمله 60 کودک را بی‎خانمان کرده است.

این نهاد روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد روز پنج شنبه در مجموع 54 خانه فلسطینی در 9 منطقه مختلف از کرانه باختری تخریب شده است.

این بیانیه می‌افزاید علاوه بر افراد بی خانمان بیش از 290 نفر از جمله 98 کودک نیز تحت تاثیر این تخریب‌ها قرار گرفته اند.

نظامیان اسرائیلی‌ها روز پنج شنبه تنها در روستای خربت طانه در حومه نابلس در کرانه باختری، 34 خانه را تخریب و 69 فلسطینی از جمله 29 کودک را بی خانمان کردند.  

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل خاطر نشان کرد بسیاری از خانه‌های تخریب شده در روستای خربت طانه، از سوی گروه‌های امدادی ساخته شده بود.

اسرائیل خانه فلسطینیان را در کرانه باختری اشغالی تخریب کرده است. 19 فروردین 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

آمارهای منتشره اخیر توسط سازمان ملل نشان می‌دهد ارتش اسرائیل در سه ماه گذشته روند تخریب خانه های فلسطینیان را 3 برابر کرده است.

به گفته سازمان ملل، از ماه ژانویه تاکنون، رژیم اسرائیل به طور متوسط ماهانه 165 خانه فلسطینی را تخریب کرده است.

در همین حال گروه‌های حامی حقوق بشر درباره تخریب خانه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده و این اقدام رژیم تل آویو را نقض قوانین بین المللی عنوان کرده‌اند.

قطعنامه ضد اسرائیلی

در همین حال هیات نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از طرح قطعنامه‌ای در شورای امنیت خبر داده است که روند غیرقانونی شهرک سازی رژیم اسرائیل را در سرزمین‌های اشغال شده محکوم می‌کند.

این دفتر روز پنج شنبه (19 فروردین) اعلام کرد، به منظور محکومیت روند غیرقانونی شهرک سازی رژیم اسرائیل در مناطق اشغال شده کرانه باختری و قدس شرقی، پیش نویس قطعنامه شورای امنیت را در اختیار اعضای سازمان ملل قرار داده و درباره متن آن با شماری از کشورهای عربی در حال گفتگو است.

فلسطینی‌ها با امتناع از ذکر جزئیات این پیش نویس گفته‌اند، اعضای شورای امنیت به اتفاق آرا شهرک سازی اسرائیل را غیرقانونی می‌دانند.

به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، طرح جدید فلسطینی‌ها با قطعنامه فوریه سال 2011 میلادی درباره همین موضوع که با وتوی امریکا رد شد، مشابهت دارد.

فلسطینی‌ها در آن قطعنامه بر محکومیت شهرک‌‌سازی غیرقانونی اسرائیل و توقف فوری فعالیت شهرک سازی این رژیم در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین تاکید کرده بودند.

این قطعنامه در حالی با وتوی امریکا رد شد که از حمایت و رای مثبت 14 عضو از 15 عضو شورای امنیت برخوردار بود.

بالغ بر نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 120 شهرک‌ که تل آویو بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی ساخته است، زندگی می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku