ویدئو: تظاهرات ضد اسرائیلی در دانشگاه سان فرانسیسکو

تظاهرات حامیان فلسطین در محل سخنرانی یک مقام اسرائیلی در دانشگاه سان فرانسیسکو (18 فروردین 95)

ده‌ها تن از حامیان فلسطین در دانشگاه ایالت سان فرانسیسکو تظاهرات ضد اسرائیلی برپا کردند.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل» این تظاهرات روز چهارشنبه و در اعتراض به حضور نایر برکات، یکی از مقام‌های اسرائیلی، در این دانشگاه برگزار شد.

معترضان همچنین خواهان اخراج برکات از محوطه دانشگاه شدند.  

آنها با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین بر پایان اشغال‌گری اسرائیل تاکید کرده و آن را رژیمی «آپارتاید و تروریستی» خواندند.

بر اساس این گزارش، معترضان همچنین خواهان ادامه انتفاضه در اراضی اشغالی فلسطینی شدند.

تظاهرات ضد اسرائیلی در دانشگاه ایالت سان فرانسیسکو در حالی برگزار شد که شماری از کلیساها و موسسه‌های آموزش عالی پیشتر تحریم اسرائیل را به تصویب رسانده بودند.

انجمن انسان شناسی امریکا در نشست سالانه خود با هزار و 40 رای موافق در برابر 136 رای مخالف از جنبش «انزوا، عدم سرمایه گذاری و تحریم» اسرائیل موسوم به «بی‌دی‌اِس» حمایت کرد.

کلیسای «متحد مسیح» - یکی از بزرگترین کلیساهای پروتستانِ امریکا - با پیوستن به کمپین «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» تحریم محصولاتِ شهرک‌های اسرائیلی و شرکت‌هایی را که در اراضی اشغالی فلسطینیان فعالیت می‌کنند، خواستار شد.

کمپین بی‌دی‌اِس به علت سیاست‌های نژاد پرستانه اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها، در سال‌های اخیر در سطح جهان گسترش یافته است. هدف از این کمپین پایان دادن به اشغال‌گری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین و احترام به حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

این کمپین از سال 1384 به همت 171 سازمان فلسطینی آغاز شد؛ این سازمان‌ها بر اعمال «انواع مختلف تحریم علیه اسرائیل تا زمانی که این رژیم به تعهدات خود در قوانین بین المللی عمل کند»، تاکید دارند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku