عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی شرق استان حمص

نیروهای ارتش سوریه در حومۀ شهر تاریخی پالمیرا در استان حمص (8 فروردین 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

 پس از موفقیت بزرگ ارتش سوریه در آزادسازی شهر پالمیرا در استان حمص، نیروهای سوری با پیشروی در شرق این استان بخشی از شهرک قریتین را از تروریست‌های داعش پس‌گرفتند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی نوشت عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی شهرک قریتین در غرب شهر پالمیرا آغاز شده است و نیروهای سوری با همکاری گروه‌های دفاع مردمی بخشی از این شهر را پاکسازی کرده‌اند.  

نیروهای سوری همچنین موفق شدند از پیشروی تروریست‌های داعش به سمت کوه الجبیل و نقطۀ جغرافیایی 861 در شهرک قریتین جلوگیری کرده و آن‌ها را با خسارات سنگینی روبرو کنند.

به گفتۀ منابع نظامی، با آزادسازی شهرک قریتین، حومۀ شرقی استان حمص به طور کامل از حضور تروریست‌ها پاکسازی می‌شود.

ارتش سوریه همچنین با پیشروی در شهر دیر الزور در شرق پالمیرا مواضع تروریست‌ها را در منطقۀ المربعیه هدف قرار داد.

نیروهای سوری از سوی دیگر پناهگاه‌های داعش را در روستای الحسینیه در حومه شمالی شهر دیر الزور هدف قرار دادند و 40 تروریست داعش از جمله چندین تروریست با ملیت خارجی را کشتند.

منابع نظامی سوریه در تاریخ 8 فروردین اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری شدید شبانه با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی پالمیرا را به طور کامل آزاد کنند.

نیروهای ارتش سوریه در حومۀ شهر تاریخی پالمیرا در استان حمص (6 فروردین 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور به پیش خواهد برد.

خبرگزاری سانا روز جمعه (13 فروردین) به نقل از منابع میدانی گزارش داد در ادامه عملیات پاکسازی منطقۀ مساکن الجاهزیه در شهر پالمیرا تاکنون اجساد 40 تن از جمله 20 زن و کودک کشف شده است.

این گزارش می‌افزاید این گور جمعی پس از آن کشف شد که یگان‌های مهندسی و نیروهای مردمی سوریه در حال خنثی سازی مواد منفجره و مین‌های به جا مانده از گروه تروریستی داعش در مناطق شمال شرقی پالمیرا بودند.

تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) شهر باستانی پالمیرا را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku