«عملیات پیچیده و مخفی» اسرائیل در یمن

تصویر آرشیوی از کماندوهای اسرائیل (عکس: نیوز وایر)

مقامات اسرائیل از «عملیات پیچیده و مخفی» این رژیم در یمن خبر دادند.

مقامات اسرائیل، روز دوشنبه اعلام کردند این رژیم در «عملیاتی پیچیده و مخفی» 19 یهودی را از یمن خارج کرده و به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده است.

موسسه «جوئیش ایجنسی» که رسیدگی به امور مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: «حدود 50 یهودی دیگر به انتخاب خود همچنان در یمن به سر می‌برند.»

این موسسه اعلام کرد: «نوزده نفر (یهودی) شامل 14 تن از شهر دارالریضه و یک خانواده پنج نفری از صنعا طی روزهای اخیر وارد اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) شده‌اند.»

اسرائیل مدعی است این افراد آخرین گروهی هستند که طی این عملیات از یمن به سرزمین های اشغالی منتقل شده اند. 1 فروردین 1395 (عکس: هاآرتص)

در این بیانیه آمده است در گروهی که از دارالریضه آمده یک خاخام هست که کتیبه‌ای از تورات به همراه دارد که گفته می‌شود 500 تا 600 سال قدمت دارد.

موسسه «جوئیش ایجنسی» اعلام کرد از زمان تشکیل رژیم اشغالگر قدس در سال ،1948 بیش از 51 هزار یهودی یمنی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، طی عملیاتی مخفی به نام «عملیات فرش جادویی» تنها در سال‌های 1949 و 1950 حدود 50 هزار یهودی یمنی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku