گزارش: افزایش حملات اسرائیل به رسانه های فلسطینی

حمله نظامیان فلسطینی به دفتر شبکه تلویزیونی فلسطین امروز( عکس از خبرگزاری فرانسه)

براساس گزارش یک سازمان طرفدار حقوق رسانه، حملات نظامیان اسرائیلی به رسانه های فلسطینی بشدت افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سالیانه مرکزفلسطینی توسعه و آزادی های رسانه ای«مادا»، رژیم اسرائیل در سال 2015 نزدیک به 600 مورد علیه آزادی‎های رسانه ای از خشونت استفاده کرده است.

موسی ریماوی مدیرکل «مادا» در یک نشست خبری اعلام کرد، نقض آزادی‎های رسانه ای فلسطینیان در سال 2015 در مقایسه با یک دهه گذشته بطور بی سابقه ای افزایش یافته است.

ریماوی افزود موارد نقض آزادی‎های رسانه ای در کرانه باختری و نوارغزه در سال 2015 در مقایسه با سال 2014 نزدیک به 29 درصد افزایش داشته است؛ با وجود این خشن ترین مورد حمله به رسانه ها و نقض آزادی بیان در سال 2014 ثبت شده است.

تخریب اموال شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دراین گزارش آمده است نزدیک به 70 درصد از موارد نقض آزادی های رسانه ای تنها در ماه اکتبر گذشته اتفاق افتاده است.

در گزارش «مادا» به کشته شدن احمد جحاجح، دانشجوی رشته مطبوعات بدست نیروهای اسرائیلی در اردوگاه آوارگان قلندیه و تصویر بردار فلسطینی کمال ابونهال از سوی افراد مسلح اشاره شده است.

در اوائل ماه جاری میلادی شبکه تلویزیونی «فلسطین الیوم» با حمله نظامیان اسرائیلی تعطیل شد. در این حمله نظامیان به تجهیزات این شبکه تلویزیونی آسیب رساندند.

نظامیان اسرائیلی در ماه نوامبر و اکتبر سال گذشته میلادی نیز سه ایستگاه رادیویی متعلق به فلسطینیان را در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری تعطیل کردند. شمار دیگری از رسانه های فلسطینی از سوی مقامات تل آویو به بهانه ترویج خشونت علیه اسرائیل به تعطیل شدن، تهدید شده اند.

این درحالیست که در درگیری های چند ماه گذشته در کرانه باختری اشغالی بیش از 200 فلسطینی جان خود را در حملات نظامیان اسرائیلی از دست داده‎اند.

درگیری در کرانه باختری از ماه آگوست سال گذشته و با ورود گروهی از صهیونیست های شهرک نشین به مسجد الاقصی آغاز شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku