News   /   اروپا

پوتین: ظرف چند ساعت به سوریه باز می‌گردیم!

ولادیمیر پوتین که روز پنجشنبه در مراسم اهدای مدال به نیروهای روسی که در عملیات نظامی ارتش این کشور در سوریه حضور داشتند.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به پایان موفقیت آمیز عملیات نظامی این کشور در سوریه اعلام کرد نیروهای نظامی روس قادر هستند در هر زمان که لازم باشد ظرف چند ساعت به هر نقطه‌ای از منطقه اعزام شوند.

ولادیمیر پوتین تصریح کرد «مسکو همچنان به حمایت تاکتیکی و لجستیکی از ارتش سوریه از جمله حمایت مستقیم هوایی و عملیات شناسایی در نبرد با گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.»

پوتین روز پنجشنبه در مراسم اهدای مدال به نیروهای روسی که در عملیات نظامی ارتش این کشور در سوریه حضور داشتند این اظهارات را بیان کرد. 

در این مراسم دیمیتری مدودف، نخست وزیر، سرگئی شایگو، وزیر دفاع و اعضای خانواده شماری از نظامیان روسیه که در سوریه جان خود را از دست داده بودند حضور داشتند. 

پوتین حضور نیروهای کشورش در سوریه را یک «آزمون و تجربه اثر گذار» برای سنجش و افزایش قابلیت‌های رزمی ارتش روسیه توصیف کرد و گفت در این مدت بیش از 9 هزار سورتی پرواز انجام شد و نیروی دریایی و زیردریایی های ما از دریای خزر و دریای مدیترانه با شلیک موشک های دقیق و هدایت شونده تلفات سنگینی به تروریست ها تحمیل کردند.

او خاطر نشان کرد بودجه عملیات نظامی روسیه حدود 33 میلیارد روبل (حدود 483 میلیون دلار) بود که از محل هزینه‌های تخصیص داده شده به وزارت دفاع تامین شد.

رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه (24 اسفند) دستور خروج بخش عمده ای از نیروهای رزمی روس از سوریه را صادر کرد. 

پوتین با اشاره به این‌که تصمیم به خروج نیروهای رزمی روسیه از سوریه با هماهنگی بشار اسد، رئیس جمهور این کشور انجام شده، خاطرنشان کرد پایگاه‌های نظامی، سیستم دفاع موشکی و تانک‌های روسیه همچنان در سوریه باقی خواهند ماند.

پوتین در ادامه عملیات نظامی روسیه در سوریه را برای افزایش امنیت کشورش لازم و ضروری خواند و گفت دستیابی به صلح و رفاه بدون ایجاد امنیت غیر ممکن خواهد بود. 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku