News   /   اروپا

پوتین: مشکلات اقتصادی خللی در نوسازی نظامی روسیه ایجاد نمی‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید کاهش بودجه این کشور به دلیل مشکلات اقتصادی طرح تجهیز و نوسازی ارتش روسیه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

پوتین، روز جمعه طی نشستی در جمع مقامات ارشد نظامی و مدیران ارشد صنایع اسلحه‌سازی روسیه در مسکو گفت سال گذشته در چارچوب ارتقاء توان نظامی این کشور، ارتش صدها هواپیمای جنگی، موشک و خودروی زرهی تحویل گرفته است.

وی افزود ارتش روسیه در سال گذشته میلادی 96 هواپیمای جدید، 81 بالگرد، 152 سیستم دفاع هوایی، 291 رادار و همچنین بیش از 400 زره پوش و توپخانه دریافت کرده است.

دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با مقامات صنایع نظامی این کشور، مسکو 21 اسفند 1394 (عکس: AP)

رئیس جمهور روسیه افزود صنایع دفاعی این کشور «به طور قابل توجهی» وابستگی خود به واردات را کاهش داده و تنها در تامین برخی قطعات به خارج متکی هستند.

وی از مدیران صنایع تسلیحاتی خواست به منظور خودکفایی در تامین این قطعات نظامی، اقدامات خود را تسریع کنند.

پوتین همچنین تاکید کرد ارزش تسلیحات جدید روسی در جریان حملات هوایی علیه تروریست‌ها در سراسر سوریه مشخص شد.

زیردریایی تایفون روسیه (عکس:AFP)

با وجود تجلیل پوتین از صنایع تسلیحاتی روسیه به نظر می‌رسد سازندگان سلاح‌های روسی در تحویل به موقع ادواتی که در قرارداد متعهد شده‌اند با مشکلاتی مواجه هستند.

یوری بوریسوف، معاون وزیر دفاع روسیه در نشست روز شنبه تایید کرد تحویل 15 جنگنده، 8 کشتی و 240 زره پوش به ارتش با تاخیر مواجه شده است.

وی همچنین تاکید کرد که تحریم‌های تسلیحاتی غرب علیه مسکو و همچنین تصمیم اوکراین به توقف همکاری صنعتی و نظامی با روسیه تاثیر قابل توجهی در تولید تسلیحات این کشور نداشته است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku