News   /   اروپا

رزمایش بزرگ کشتی‌های جنگی روسیه در دریای خزر

رزمایش بزرگ نیروی دریایی روسیه در دریای خزر (تصویر آرشیوی از اسپوتنیک)

وزارت دفاع روسیه از استقرار بیش از 50 کشتی جنگی ارتش این کشور برای برگزاری یک رزمایش بزرگ در دریای خزر خبر داده است.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (10 اسفند) منتشر کرد، مقدمات برگزاری این مانور نظامی به پایان رسیده است و کشتی‌های جنگی برای اجرای عملیات نظامی آماده هستند.

در این بیانیه آمده است که در این رزمایش بزرگ، پرتاب موشک، تیراندازی به سوی اهداف زمینی، دریایی و هوایی تمرین خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 15 مهرماه اعلام کرد این کشور حملات موشکی خود را از دریای خزر علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه آغاز کرده است.

در اولین عملیات ارتش روسیه، چهار ناو جنگی در دریای خزر مواضع گروه تروریستی داعش را در سوریه با 26 موشک کروز هدف قرار داده و کلیه این اهداف را منهدم کردند. 

تصویری از یک کشتی جنگی روسیه در حال پرتاب موشک به مواضع تروریست ها در سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در اواسط آذرماه نیز روسیه برای نخستین بار از یک زیردریایی در دریای مدیترانه اهداف تروریستی فعال در سوریه را هدف حمله قرار داد.

روسیه از هشتم مهر ماه سال جاری با مجوز دولت سوریه حمله به مواضع گروه تکفیری داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را در داخل سوریه آغاز کرده است. ارتش سوریه طی ماه های گذشته با پشتیبانی این حملات هوایی، پیشروی‌های چشم‌گیری در شمال کشور و به سمت مرزهای ترکیه داشته و بسیاری از مسیرهای تدارکاتی تروریست‌های داعش را مسدود کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 (حدود 5 سال پیش) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.​


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku