یگان‌های مدافع خلق: ترکیه مبارزان کُرد سوریه را هدف قرار داد

ارتش ترکیه به روی مبارزان کرد در نزدیکی شهر قامشلی در سوریه آتش گشوده‌ است.

یکی از مقامات نیروهای مدافع کردستان سوریه می‌گوید ارتش ترکیه به روی اعضای این گروه در نزدیکی شهر قامشلی در شمال شرق سوریه آتش گشوده‌ است.

دیدور خلیل، سخنگوی یگان‌های کُرد مدافع خلق سوریه (وای.پی.جی) گفت: «نیروهای ترک به اعضای یگان‌های مدافع خلق در نزدیکی شهر قامشلی شلیک و یک نفر را به شدت زخمی کردند.»

وی افزود: «پس از این حادثه دو طرف به تبادل آتش پرداختند و وضعیت در حال حاضر ناآرام است.»

مبارزان کُرد سوریه روز جمعه (14 اسفند) نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند 2 تانک ارتش ترکیه ده‌ها گلوله به سوی مواضع وای.پی.جی در منطقۀ عفرین در شمال غرب سوریه شلیک کردند.

منابع نظامی ترکیه بلافاصله اعلام کردند تانک‌های این کشور مواضع داعش را در شمال سوریه هدف قرار دادند و هدف مواضع کُردها نبود.

وای.پی.جی همچنین روز جمعه اعلام کرد گروه‌های معارض مسلح در شمال حلب آتش‌بس سوریه را نقض کرده‌اند. این گروه تاکید کرد مخالفان مسلح به منطقۀ کردنشین شیخ مقصود در نزدیکی حلب و دیگر مناطق این شهر حمله کرده‎اند.

به گفتۀ مقامات یگان‌های مدافع خلق سوریه: «مخالفان مسلح به آتش‎‌بس پایبند نبوده‎اند و به حملات خود به مواضع یگان‌های حفاظت خلق در شهر عفرین و روستاهای اطراف آن در حومۀ حلب ادامه می‌دهند.»

مبارزان کُردِ یگان های مدافع خلق سوریه در استان حسکه در شمال سوریه (30 بهمن 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

امریکا از وای.پی.جی که در شمال سوریه و نزدیکی مرزهای ترکیه به مبارزه با تروریست‌های گروه داعش و جبهه النصره می‌پردازد، حمایت می‌کند، اما ترکیه این گروه را تروریستی می‌خواند.

روز جمعه وزارت دفاع روسیه نیز ترکیه را به هدف قرار دادن مبارزان کُرد متهم کرد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد کامیون‌های حامل سلاح و تجهیزات برای مخالفان مسلح از ترکیه وارد سوریه می‎شوند.

در پی توافق روسیه و امریکا، از بامداد 8 اسفند آتش‌بس در سوریه به اجرا درآمد. گروه‌های داعش و جبهه‌النصره که از سوی سازمان ملل متحد نیز به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی شده‎اند، از این آتش‌بس مستثنی هستند.

قرار است این آتش‌بس به مدت 2 هفته در سوریه پابرجا بماند.

سوریه از حدود پنج سال پیش عرصۀ درگیری‌های مرگبار است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تا کنون حدود 470 هزار کشته و 1 میلیون و 900 هزار زخمی به جا گذاشته است.

اگرچه برخی نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل تعداد کشته‌های جنگ سوریه را بیش از 260 هزار نفر اعلام کرده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku