حمله مسلحانه به یک خانه سالمندان در یمن 16 کشته به جا گذاشت

شهر عدن در جنوب یمن در ماه‌های گذشته صحنۀ حملات تروریستی گروه‌های القاعده و داعش بوده است. (20 بهمن 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حملۀ افراد مسلح به یک خانۀ سالمندان در شهر عدن در جنوب یمن، 16 نفر از جمله 4 پرستار زنِ هندی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات امنیتی یمن، چهار فرد مسلح در جریان این حمله که روز جمعه (14 اسفند) در منطقۀ شیخ عثمان رخ داد، یک نگهبان را کشتند و بر روی ساکنان ساختمان آتش گشودند.

 مقامات محلی تروریست های داعش را مسئول این حادثه عنوان کرده اند ولی تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

اخیراً شهر جنوبی عدن شاهد موج وسیعی از نا آرامی‌ها بوده است. گروه تروریستی القاعده تعدادی از شهرهای جنوب یمن را به کنترل خود درآورده است.

گروه‌های تکفیری داعش و القاعده طی ماه‌های گذشته و با توجه به شرایط نابسامان یمن، فعالیت‌های تروریستی خود را در عدن افزایش داده‌اند.

خسارات ناشی از حملات هوایی عربستان سعودی در صنعا، پایتخت یمن (6 اسفند 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

عربستان سعودی از فرودین 94 با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن حملات نظامی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرد.

هادی در ژانویه سال گذشتۀ میلادی ( دی ماه 1393) با بالاگرفتن اعتراضات نسبت به عملکرد دولت او در ادارۀ کشور، در یک اقدام سیاسی، تصمیم به استعفا از سمت ریاست جمهوری گرفت. وی پس از گذشت یک ماه از استعفای خود، با ترک صنعا، پایتخت یمن به عدن رفت و با اعلام این که هنوز رئیس جمهور کشور است، این شهر را پایتخت جدید کشور خواند.

در اثر حملات رژیم سعودی تاکنون دست‌کم بیش از 8 هزار و 300 یمنی کشته و بیش از 16 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku