هشدار روسیه درباره ادامه جنگ طولانی در یمن

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد(عکس از خبرگزاری فرانسه)

روسیه هشدار داد جنگ در یمن بدلیل مانع تراشی از جانب دولت فراری و مستعفی یمن که  از حمایت عربستان سعودی برخوردار است در آینده نزدیک پایان نخواهد یافت.

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد دیروز(پنجشنبه) در جلسه ای که درشورای امنیت درباره بحران یمن برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.    

چورکین گفت:« ما می شنویم که دولت یمن(دولت مستعفی عبدربه منصور هادی) تمایلی به برقراری آتش بس برای حل بحران در این کشورندارد و این بدان معنی است که جنگ در یمن ادامه خواهد یافت که نتیجه آن می تواند بدتر از آنچه بشود که در حال رخ دادن است.»

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در ژانویه سال گذشته با بالاگرفتن اعتراضات نسبت به عملکرد دولت او در اداره کشور، در یک اقدام سیاسی، تصمیم به استعفا از سمت ریاست جمهوری گرفت. هادی با گذشت یک ماه از استعفای خود، با ترک صنعا پایتخت به عدن رفت و با اعلام اینکه هنوز رئیس جمهور کشور است عدن را پایتخت جدید یمن خواند.

به دنبال این اقدام نیروهای جنبش مردمی انصارلله و ارتش یمن با هدف کنترل اوضاع کشور اداره امور را در صنعا و بخش هایی از شمال یمن به دست گرفتند. 

خرابه های بجا مانده از بمباران های عربستان سعودی در یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

عربستان سعودی در فرودین 94 به بهانه درخواست هادی برای کمک به بازگشت او به قدرت، مداخله نظامی خود در یمن را آغاز کرد که در اثر حملات رژیم سعودی تاکنون دست کم بیش از 8 هزار و 300 یمنی کشته و بیش از 16 هزار تن دیگر زخمی شده اند.

عربستان سعودی سال گذشته پیش نویس قطعنامه ای را به سازمان ملل ارائه کرد که بر اساس آن از حوثی ها خواسته شده بود که از مناطق تحت کنترل خود عقب نشینی نمایند.

سفیر روسیه در سازمان ملل در آن زمان ضمن رد این پیش نویس که روسیه به آن رای ممتنع داد، گفت عربستان سعودی با این پیش نویس تنها به دنبال ادامه جنگ در یمن است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku