پیشروی ارتش سوریه در غرب کشور و آزادی چندین روستا

حملات نیروهای ارتش سوریه به تروریست‌های داعش در روستای شلاله کبیره- 6 اسفند 1394 (عکس: مرکز اطلاع رسانی جنگ سوریه)

ارتش سوریه با پیشروی در غرب این کشور به دستاوردهایی نائل شده و چندین روستا را آزاد کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی جنگ سوریه، ارتش این کشور با کمک نیروهای مقاومت مردمی موفق شد روستاهای رسم التینه و المنطار در حومه شرقی حماه و تمامی روستاهای حد فاصل مناطق رسم النفل و خناصر در حومه جنوبی حلب را آزاد کند.

نیروهای سوری همچنین روستاهای الحسو، کوجان و رسم سیفو در جنوب منطقه سعن در حومه شمالی حماه را از دست تروریست‎های داعش آزاد کردند.

گفتنی است در درگیری شدید میان ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش برای آزادسازی این مناطق، شماری از تروریست‌های مسلح به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه پیشتر نیز کنترل روستای شلاله کبیره در حومه جنوبی حلب را پس از درگیری شدید و به هلاکت رساندن شماری از تروریست‌های داعش به دست گرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و گروه‌های دفاع مردمی سوریه همچنین توانستند روستاهای عین البیضا، شیر الضبعه و رویسه در حومه شمالی لاذقیه را به کنترل خود در آوردند.

پایگاه خبری العهد نیز نوشت 15 تن از اعضای مسلح داعش در درگیری با نیروهای ارتش در اطراف منطقه خناصره در حومه جنوب شرقی حلب کشته شده‌اند.

حملات نیروهای ارتش سوریه به تروریست‌های داعش در روستای شلاله کبیره- 6 اسفند 1394 (عکس: مرکز اطلاع رسانی جنگ سوریه)

گروه تروریستی جیش النصر نیز کشته شدن 6 تن از اعضای این گروه را به دست نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی حماه تائید کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکی است که جبهه النصره تمامی مواضع خود در کوه الزاویه درحومه ادلب را ترک کرده و از منطقه عقب نشینی کرده است.

خبر دیگر از سوریه اینکه گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در درگیری‌های 4 روز گذشته میان ارتش سوریه و تروریست‌های داعش در حومه جنوبی حلب 91 تروریست به هلاکت رسیده‌اند.

تداوم درگیری‌ها در سوریه در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از آمادگی «تمامی گروه‌های متخاصمِ سوریه برای اجرای آتش‌بس» خبر داده و تأکید کرده است که مبارزه علیه داعش، جبهۀ النصره و دیگر گروه‎‌های تروریستی در سوریه ادامه خواهد یافت. [بیشتر بخوانید]

گروه مذاکره‌‎کنندۀ معارضان سوریه موسوم به «کمیتۀ عالی مذاکرات» که از حمایت عربستان برخوردار است نیز اعلام کرد به آتش‌بسی که از نیمه‌شب شنبه به مدت دو هفته آغاز خواهد شد، پایبند خواهد بود.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku