گزارش: عربستان و القاعده در یمن همدست هستند

ویرانی کامل یک کارگاه خیاطی در حملات هوایی عربستان در صنعا، پایتخت یمن (25 بهمن 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حالی که رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن می‌گوید کشورش در حال مبارزه با نیروهای امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است، شواهد جدید بیانگر همدستی عربستان و گروه تروریستی القاعده در یمن است.

عبدالملک الحوثی روز دوشنبه (3 اسفند) در مراسم سالانۀ مقام شهید در یمن با تاکید بر این‌که ملت این کشور تا کنون شهدای بسیاری در مبارزه علیه اشغالگری‌های خارجی تقدیم کرده‌است، افزود یمن در حال مبارزه با نیروهای شیطانی‌ای است که به دنبال نابود کردن کل منطقه هستند.

در همین حال، شواهدی به دست آمده است که نشان می‌دهد ائتلافی نظامی میان نیروهای ائتلاف سعودی با تروریست‌‎های القاعده شکل گرفته است.

براساس گزارشی که شبکۀ دولتی بی‌بی‌سی انگلیس در روز دوشنبه منتشر کرد، یک مستند ساز به نام صفا الاحمد شواهدی از مبارزۀ نیروهای امارات متحدۀ عربی در کنار تروریست‌های «سازمان القاعده در شبه‌جزیرۀ عربستان» و گروه «انصار الشریعه»، زیر شاخۀ یمنی القاعده در استان جنوب غربی تعز به دست آورده است.  

الاحمد در طول سفر سال گذشتۀ خود به تعز از صحنه‌هایی فیلم گرفته است که در آن نیروهای امارات متحدۀ عربی به تروریست‌های انصارالشریعه اطلاعات تاکتیکی ارائه می‌دهند.

با گذشت حدود 10 ماه از آغاز حملات عربستان در یمن حدود 8300 شهروند این کشور از جمله بیش از 2230 کودک کشته و بیش از 16 هزار تن نیز زخمی شده‌اند.

عربستان به دنبال بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله در این کشور است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku