نظامیان اسرائیلی 40 خانه فلسطینیان را تخریب کردند

نیروهای اسرائیل 40 خانه فلسطینیان را در کرانه باختری اشغال کردند.

نیروهای رژیم اسرائیل بیش از 40 خانه فلسطینیان را در مناطق شمال شرقی کرانه باختری اشغالی تخریب کردند.

سربازان و بولدوزرهای رژیم اسرائیل روز پنج شنبه به مناطق خربه الفارسیه و خالد الخضر حمله کردند و هفت خانه را به طور کامل تخریب کردند. نیروهای اسرائیلی همچنین 35 خانه را در روستاهای بردله و عین البیضا در کرانه باختری اشغالی تخریب کردند.

ربیع الخندقی فرماندار منطقه طوباس گفت سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی در تلاش هستند تا به فلسطینیان بی خانمان کمک کنند و احتمالا خانه‌های تخریب شده آنان را از نو بسازند.

این حمله نیروهای اسرائیلی دو روز پس از آن روی داد که نظامیان اسرائیلی در اقدامی مشابه 10 خانه فلسطینیان را در روستای خربه طانا در شرق نابلس تخریب کردند.

غسان داغلاس یکی از مقامات فلسطینی در همین رابطه گفت مقامات اسرائیلی مدعی هستند که این خانه‌ها به صورت غیرقانونی در مناطقی که تل آویو آن را «منطقه آتش» برای آموزش‌های نظامی اعلام کرده، احداث شده است.

به گفته گروه‌های حامی حقوق بشر، تخریب خانه‌های فلسطینیان در راستای سیاست‌های رژیم اسرائیل در گسترش شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی را غیرقانونی می‌دانند؛ این سرزمین‌ها در جنگ سال 1967 اشغال شده است و براساس کنوانسیون ژنو، هر گونه ساخت و ساز در سرزمین‌های اشغالی ممنوع می‌باشد.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در 230 شهرک غیرقانونی در کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku