انتخاب مجدد قلیچ داراوغلو بعنوان رئیس حزب جمهوری خواه ترکیه

کمال قلیچ داراوغلو در مجمع حزب جمهوری خواه خلق ترکیه(عکس از خبرگزاری فرانسه)

رهبر اصلی ترین حزب مخالف دولت ترکیه به رغم شکست حزبش در انتخابات پارلمانی این کشور، بار دیگر به ریاست این حزب برگزیده شد.

بر اساس گزارش رسانه های ترکیه، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه برای تعیین رئیس جدید این حزب دیروز(شنبه) انتخاباتی را برگزار کرد که در این رای گیری کمال قلیچ دار اوغلو باردیگر بعنوان رئیس حزب برگزیده شد.

وی در این رای گیری تنها نامزد این انتخابات بود و از مجموع هزار و 238 رای اخذ شده، 990 رای موافق را بدست آورد. قلیچ دار اوغلو از سال 2010 و در پی رسوایی اخلاقی دنیز بایکال بعنوان رئیس این حزب برگزیده شد،اما حزب او تاکنون در دو انتخابات پارلمانی این کشور شکست خورده است و نتوانسته است موفقیتی کسب نماید.

در انتخابات عمومی ترکیه که در ماه نوامبر برگزار شد، حزب جمهوری خواه خلق تنها توانست 25 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. این درحالی است که حزب حاکم عدالت و توسعه در این انتخابات 49 درصد آرا را کسب کرد.

قلیچ دار اوغلو در مجمع این حزب، با دیکتاتور خواندن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت اردوغان بدنبال لگد مال کردن آزادی در این کشور است.

قلیچ دار اوغلوهمچنین دستگیری 20 تن از دانشگاهیان را بدست نیروهای امنیتی محکوم کرد.

هفته گذشته بیش از هزار تن از دانشگاهیان از 80 دانشگاه ترکیه طی نامه ای از دولت این کشور خواستند تا به حمله های ارتش و حکومت نظامی درمنطقه کرد نشین جنوب شرقی ترکیه پایان دهد.

در همین رابطه اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن دستگیری دانشگاهیان در ترکیه، این روند را نگران کننده خواند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku