العبادی: اعضای ائتلاف سعودی قادر به مبارزه با تروریسم نیستند

نخست وزیر عراق حیدر العبادی می‌گوید اعضای ائتلاف سعودی قادر به مبارزه با تروریسم نیستند.

نخست وزیر عراق در واکنش به تشکیل ائتلاف موسوم به ضدتروریسم از سوی عربستان سعودی ابراز شگفتی کرد و گفت اغلب کشورهای این ائتلاف توان لازم برای مبارزه با تروریسم را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، حیدر العبادی شامگاه پنج شنبه در واکنش به بیانیه اخیر عربستان نسبت به تشکیل ائتلاف موسوم به ائتلاف اسلامی ضدتروریسم گفت: «بیانیه عربستان ما را شگفت زده کرده و عربستان در این زمینه هیچ مشورتی با دولت عراق نکرده است.»

العبادی تشکیل این ائتلاف بدون حضور عراق و بدون رایزنی و تعامل با سوریه را اشتباهی اساسی خوانده است.

وی یادآور شد عراق از کشورهای پیشرو در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه تکفیری‌های داعش است.

نخست وزیر عراق این پرسش را مطرح کرد که چگونه ائتلاف ضدتروریسم تشکیل می‌شود ولی عراق در آن عضویت ندارد و یا اینکه این ائتلاف هیچ گونه تعاملی با دولت سوریه نخواهد داشت؟

محل وقوع انفجار خودروی بمب گذاری شده در شمال بغداد پایتخت عراق (AFP)

العبادی در پایان تاکید کرد: «این کشورها تاکنون کمک‌های خود را برای مبارزه با تروریسم به عراق دریغ داشته‌اند و ما خواستار مشارکت و کمک‌های حقیقی این کشورها به عراق برای مبارزه با داعش هستیم.»

رژیم ریاض روز سه شنبه از تشکیل یک ائتلاف علیه تروریسم خبر داد که به ادعای عربستان متشکل از 34 کشور عمدتاً مسلمان خواهد بود.

با این حال مقام‌های شماری از این کشورها که نام آنها در این فهرست قرار گرفته، از این امر ابراز شگفتی و بی‌اطلاعی کرده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku