گروه بیست در بیانیه‌ای حملات تروریستی اخیر را به شدت محکوم کردند

نشست سران گروه بیست در آنتالیای ترکیه. (16 نوامبر 2015 ، عکس از خبرگزاری فرانسه)

سران کشورهای گروه بیست با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید حملات «شنیع» تروریستی در پاریس، بر مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

سران کشورهای گروه بیست در بیانیه پایانی نشست دو روزه خود در ترکیه که بعد از حملات تروریستی اخیر در پاریس برگزار شد، حملات تروریستی اخیر در پاریس و آنکارا را «توهین غیرقابل قبول به کل بشریت» دانستند و تصریح کردند: « ما با شدیدترین لحن ممکن، حملات شنیع تروریستی 13 نوامبر در پاریس و 10 اکتبر در آنکارا را محکوم می کنیم.»

سران کشورهای گروه بیست همچنین در این بیانیه بر ادامه یکپارچگی و وحدت خود در مبارزه با تروریسم تاکید کردند و افزودند: «تروریسم نباید به هیچ مذهب، ملیت، تمدن یا گروه قومی نسبت داده شود.»

شرکت کنندگان اجلاس گروه بیست همچنین وعده دادند با تبادل اطلاعات درباره هر گونه نقل و انتقال مشکوک و مسدود کردن دارایی‌ تروریست‌ها، کانال‌های تامین بودجه گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد.

در پی حملات تروریستی جمعه شب در پاریس به چند رستوران، یک سالن کنسرت و محوطه اطراف ورزشگاهی که رئیس جمهور و وزیر خارجه آلمان تماشاگر بازی تیم‌های ملی کشور خود بودند، تا به حال دست‌کم ۱۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۳۵۲ نفر زخمی شده‌اند که حال ۹۹ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بیشتر قربانیان شهروندان فرانسه بودند اما شهروندانی از دیگر کشورهای جهان، از جمله امریکا، انگلیس، مکزیک، تونس، الجزایر و برخی کشورهای اروپایی در میان جان‌باختگان بودند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

ترکیه نیز 10 اکتبر (18 مهر 1394)، در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمانی، شاهد انفجارهای مرگبار تروریستی بود.

در این حمله، انفجار دو بمب در محل تجمع فعالان کار و حامی کردها در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار در آنکارا،  دست‌کم 100 کشته و بیش از 240 زخمی بر جا گذاشت.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku