مسکو: حزب الله لبنان و جنبش حماس گروه‌های تروریستی نیستند

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه

معاون وزیر خارجۀ روسیه می‌گوید مسکو حزب الله لبنان و جنبش حماس را در ردیف گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. 

میخائیل بوگدانف روز شنبه گفت روسیه معتقد است حزب الله لبنان و جنبش مقاومت حماس گروه تروریستی نیستند و مسکو با حزب‌الله لبنان کانال‌های ارتباطی خود را دارد. 

به گفتۀ معاون وزیر خارجۀ روسیه حزب الله لبنان یک گروه سیاسی پر طرفدار است که مشروعیت خود را از ملت لبنان به دست آورده است.

این دیپلمات روس همچنین گفت روسیه برخلاف امریکا جنبش مقاومت حماس را یک گروه تروریستی نمی‌داند بلکه آن را جزء جدایی ناپذیر ملت فلسطین به شمار می‌آورد. 

بوگدانف همچنین تصریح کرد روسیه آمادگی دارد با همکاری مصر یک مرکز هماهنگی برای مبارزه با تروریسم، مشابه آن‌چه در عراق و امان وجود دارد، ایجاد کند.

وی تاکید کرد مشارکت همه از جمله عربستان سعودی، ایران و گروه‌های مذهبی شیعه و سنی برای مبارزه با تروریسم امری ضروری است.

معرفی گروه‌های تروریستی در سوریه

در همین حال، بوگدانف تاکید کرد به زودی نشستی برای تفکیک و معرفی گروه‌های تروریستی سوریه در امان، پایتخت اردن برگزار خواهد شد.

این در حالی است که کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر و امریکا که به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم هستند، برای پایان دادن به بحران سوریه و رویارویی با گروه‌های تکفیری از جمله گروه تروریستی داعش، خواستار خروج گروه‌های خارجی از سوریه شدند.

این کشورها هم‌اکنون تحت فشارهای بین‌المللی قرار دارند تا مشخص کنند از دیدگاه آن‌ها چه گروه‌هایی در سوریه تروریستی هستند. 

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku